3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az általános pesszimizmus ellenére javultak az internettel kapcsolatos várakozások az idei évben. A legalább öt főt foglalkoztató vállalkozások körében 82 százalékos volt az internetpenetráció a korábbi 73 százalékhoz képest.

2005 júliusában az internet-csatlakozással való ellátottság a számítógépet használó cégek körében 89 százalék volt.

[ajanlo=538][igazitas=right/]Az internet-csatlakozással rendelkező vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (75 százaléka), míg a 10-19 fős cégek 84 százaléka, a 20-49 fős cégeknek pedig 92 százaléka rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel.

Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50-249 fős cégeknek 99 százaléka kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalkozások körében pedig gyakorlatilag 100 százalék a penetráció.

Az összes vállalkozás körében a világháló elterjedtsége az átlagosnál nagyobb a szolgáltatási szektorban (pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás) működő cégek körében (94 százalék). A vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás területén (57 százalék), az oktatás egészségügy és egyéb szolgáltatások (65 százalék), valamint a mezőgazdaság, halászat ágazatok (71 százalék) körében az internetpenetráció alacsonyabb, mint az 5 fő feletti cégek átlagos mutatója (82 százalék).

A GKI-T-Mobile e-Gazdaság Index a gazdasági szereplők internethez és elektronikus üzleti alkalmazásokhoz fűződő várakozásait, attitűdjeit sűríti egy mutatószámba. A korábbi negyedévekben az e-Gazdaság index a GKI üzleti bizalmi index mozgását követte, azaz a vállalkozások internettel kapcsolatos várakozásait erősen befolyásolták az aktuális piaci, üzleti kilátások. 2005 elején a két index távolodott egymástól, javultak az eredmények 2004 utolsó negyedévéhez képest.

A turizmus szektorban kismértékű javulás történt az előző negyedévhez képest. A felmérés kérdéseire adott válaszok alapján azonban a vendéglátással foglalkozó cégek továbbra is semleges, igaz inkább derűlátó véleményt fogalmaztak meg az internet vállalkozásaikra gyakorolt hatását illetően. Kismértékű optimizmus volt jellemző a kereskedelem és az általános vállalati körként definiált szakágazatok esetében is.

A korábbi negyedévekhez hasonlóan 2005 elején is a pénzügyi szektornak az átlagosnál kedvezőbb kilátásai húzták fel az index összesített értékét. Az előző negyedévhez képest ugyan csökkent az e-pénzügyi index, ennek ellenére továbbra is a pénzügyi vállalatok körében a legnagyobb az internet iránti bizalom.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!