Tavaly a hazai cégek 40 százaléka rendelkezett cafeteria-rendszerrel, amely jelentős növekedés a 2003-ban regisztrált 7 százalékhoz képest, írja a Világgazdaság. A béren kívüli juttatások közül a hideg étkezési jegy népszerűsége nőtt kiemelkedő mértékben.
A dolgozók a 2003-as 80-420 ezer forint után tavaly 82 és 426 ezer forint közötti összeget költhettek el a kínálatra: a keret a vállalatok 65 százalékánál fix volt, míg 12 százalék a munkavállaló beosztásától függően, nyolc százalék pedig a bruttó alapbér százalékában határozta meg a juttatás nagyságát, derült ki a Mercer Emberi Erőforrás Tanácsadó Kft. felméréséből.
[ajanlo=101][igazitas=left/]A cafeteria-rendszereken belül a meleg étkezési jegyeket már 65, hidegeket pedig 77 százalékban kínáltak a cégek a 2003-as 62,5, illetve 501 százalékhoz képest. Népszerűségük emelkedése adómentesen adható mennyiségük növekedésének tudható be.Szintén lényegesen többször szerepelt a kínálatban az önkéntes egészségügyi hozzájárulás (62,5 helyett 88 százalék), visszaesett viszont a helyi bérlet, menetjegy térítése (75-ről 31 százaléka), a különféle tanfolyamok pedig kikerültek az első tízből, írja a Világgazdaság.
Ötből kettő cég ad béren kívüli juttatásokat
Tavaly a hazai cégeknek már mintegy 40 százaléka rendelkezett cafeteria-rendszerrel, amely jelentős növekedés a 2003-ban regisztrált 7 százalékhoz képest, írja a Világgazdaság. A juttatások közül az étkezési jegy népszerűsége nőtt kiemelkedő mértékben.