[ajanlo=95][igazitas=left/] A Google az Amerikai Tőzsdefelügyeletnek (SEC) benyújtott beszámolójában kijelentette, a 2004-es 319 millió dollárhoz képest idén jelentősen növelni kívánja a technológiai és más eszközökre költött összeget: méghozzá 500 millió dollárra, számol be a Washington Post. A cég azt is bejelentette, hogy alkalmazottai számát - amely 2004-re 3 021 főre nőtt az egy évvel korábbi 1 628-ról - ismét nagy mértékben növelni kívánja, hogy az megfeleljen a globális növekedési és kutatási terveknek, és hogy a cég sikerrel vegye fel a harcot a két legnagyobb versenytárssal, a Microsofttal és a Yahoo-val.
A Google máris arra figyelmeztette részvényeseit, hogy hátrányba kerülhet többek között a Microsofttal szemben, amely a közelmúltban jelentette be új keresőszoftvere tesztelésének indítását – és amely a múltban már több konkurens céget is „kivégzett” azzal, hogy új alkalmazásait beépítette a domináns operációs rendszerbe. Nemrégiben pedig a Yahoo is fejlesztéseket hajtott végre keresőprogramjában.
Mostanáig a Google elsősorban a szájhagyomány útján terjedő PR-ben bízva építette fel márkanevét, mely az eltelt hét év alatt a legismertebbek közé került. De ahogy a konkurencia egyre többet kezd költeni saját keresőmotorja reklámozására, és nem utolsósorban a felhasználóknak nyújtott minőségi szolgáltatásra, a Google is hamarosan válaszolni kényszerül.
Menedzsment Fórum
Ötszáz millió dollárt szán idén fejlesztésre a Google
A Google azt tervezi, anyagi és emberi erőforrást nem kímélve idén is folytatja a terjeszkedést. A versenytársaitól egyre jobban szorongatott internetes óriáscég a márkanév megismertetése terén is erőteljesebb kampányba kezdene.