2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben egyesek még a hatvanas éveket siratják, a baby-boom korosztály már lassan kilép a 18-49-es demográfiai besorolásból, hogy az ötvenesek csoportját erősítse. Ez azonban nem tántorítja el a hirdetőket, akik felismerték az ötven felettiekben rejlő reklámlehetőségeket.

Az évi háztartási kiadások mintegy 10 százalékkal magasabbak a korosodók közt, mint ott, ahol a családfő még csak a negyvenes éveit tapossa, írja az AdAge. A gyermekek kirepültével ugyan kisebb háztartásról kell gondoskodni, az elkölthető összeg azonban jelentősen magasabb, mint a kiskorúaktól vagy tiniktől hangos családokban. Egy ötven feletti évente 19 ezer dollárt, 30 százalékkal többet áldoz háztartási kiadásokra, mint fiatalabb honfitársai.

[ajanlo=267][igazitas=left/]A hirdetők már most érdeklődve várják, mit hoz a jövő év, mivel a háború után született generáció ekkor lép a hatvanadik életévbe, s ebből a csoportból kerülnek ki a legmagasabb jövedelműek. Jelenleg egy amerikai férfi átlagosan 78,5, míg egy nő 82,5 éves koráig él és költ. Természetesen nem minden, baby-boom generációhoz tartozó egyénnek van pénze, de statisztikák szerint az ő táborukból kerül ki a legkevesebb szegény. Míg a teljes lakosság 12,5 százaléka szegénységben él, ez az arány a 45-54 éves korosztály soraiban mindössze 7,6 százalék.

Az öregekben rejlő lehetőségeket tehát nem szabad lebecsülni, ezt támasztják alá az autóeladási mutatók is. Az idei évben a négykerekűek 50 százaléka talál 50 év feletti gazdára, s az arány 2010-re elérheti az 53 százalékot. "Mindenki a fiatalabbakat próbálja meghódítani, pedig az igazi lehetőség az idősebbekben rejlik" - fogalmazott az egyik autókereskedő.

Az öreg autós általában vigyáz a járgányra, s nem lát okot arra, hogy lecserélje. Az életkilátások javulása és az életszínvonal emelkedése azonban megköveteli a váltást. Előrejelzések szerint a hetven év felettiek autóvásárlási kedve 2010-re elérheti a 8,6 százalékot, szemben a húszas korosztály 8,1 százalékával.

Míg korábban a korosztály főként a General Motors Buickját vagy egy Fordot vásárolt, addig ma már nem lehet az öregeket egy fogyasztói csoportba sorolni. A legkelendőbb márkák közül nyolc megegyezik az 55 év feletti, illetve alatti generáció körében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!