Az évi háztartási kiadások mintegy 10 százalékkal magasabbak a korosodók közt, mint ott, ahol a családfő még csak a negyvenes éveit tapossa, írja az AdAge. A gyermekek kirepültével ugyan kisebb háztartásról kell gondoskodni, az elkölthető összeg azonban jelentősen magasabb, mint a kiskorúaktól vagy tiniktől hangos családokban. Egy ötven feletti évente 19 ezer dollárt, 30 százalékkal többet áldoz háztartási kiadásokra, mint fiatalabb honfitársai.
[ajanlo=267][igazitas=left/]A hirdetők már most érdeklődve várják, mit hoz a jövő év, mivel a háború után született generáció ekkor lép a hatvanadik életévbe, s ebből a csoportból kerülnek ki a legmagasabb jövedelműek. Jelenleg egy amerikai férfi átlagosan 78,5, míg egy nő 82,5 éves koráig él és költ. Természetesen nem minden, baby-boom generációhoz tartozó egyénnek van pénze, de statisztikák szerint az ő táborukból kerül ki a legkevesebb szegény. Míg a teljes lakosság 12,5 százaléka szegénységben él, ez az arány a 45-54 éves korosztály soraiban mindössze 7,6 százalék.
Az öregekben rejlő lehetőségeket tehát nem szabad lebecsülni, ezt támasztják alá az autóeladási mutatók is. Az idei évben a négykerekűek 50 százaléka talál 50 év feletti gazdára, s az arány 2010-re elérheti az 53 százalékot. "Mindenki a fiatalabbakat próbálja meghódítani, pedig az igazi lehetőség az idősebbekben rejlik" - fogalmazott az egyik autókereskedő.
Az öreg autós általában vigyáz a járgányra, s nem lát okot arra, hogy lecserélje. Az életkilátások javulása és az életszínvonal emelkedése azonban megköveteli a váltást. Előrejelzések szerint a hetven év felettiek autóvásárlási kedve 2010-re elérheti a 8,6 százalékot, szemben a húszas korosztály 8,1 százalékával.
Míg korábban a korosztály főként a General Motors Buickját vagy egy Fordot vásárolt, addig ma már nem lehet az öregeket egy fogyasztói csoportba sorolni. A legkelendőbb márkák közül nyolc megegyezik az 55 év feletti, illetve alatti generáció körében.
Menedzsment Fórum
Ötven feletti a legtöbb amerikai autóvásárló
Miközben egyesek még a hatvanas éveket siratják, a baby-boom korosztály már lassan kilép a 18-49-es demográfiai besorolásból, hogy az ötvenesek csoportját erősítse. Ez azonban nem tántorítja el a hirdetőket, akik felismerték az ötven felettiekben rejlő reklámlehetőségeket.