Az új szerelvények azon a Párizs keleti és nyugati részeit (Château de Vincennes - La Défense) összekötő egyes metróvonalon futnak majd, amelyek automatizálását az RATP most kezdi meg. Az első metrókat a cég 2008. június közepén szállítja le - az utolsó szerelvények 2010 végén állnak majd üzembe.
Az új, MP05 típusú metrók műszakilag megegyeznek a párizsi hálózat 1-es és 14-es vonalain jelenleg is használt MP89-es szerelvényekkel, így például a 6 kocsi utastere hosszában végig átjárható. A belső berendezést és felszerelést teljes mértékben újratervezték.
A megrendelés teljesítésében öt franciaországi üzem vesz részt: a gyártás a végszereléssel Valenciennes-ben, a vállalat metró fejlesztő- és gyártóközpontjában fejeződik be. Ide a forgóvázak a Le Creusot üzemből, a vontató berendezés Tarbes-ból, a fedélzeti információs rendszer pedig a villeurbanne-i egységből érkeznek majd.
Az új szerelvényekbe beépül a vállalat által az utóbbi időben az automatizált MP89-es szerelvényekhez kifejlesztett, Lausanne számára jelenleg gyártás alatt levő legmodernebb technológia, valamint az MF2000, amelynek a tömeggyártását nemrég igazolta vissza az RATP. A 90 méter hosszú, 2,44 méter széles, 3,48 méter magas szerelvények 6 kocsiból állnak majd, 578 álló- és 144 ülőhellyel rendelkeznek.
Mint ismert, az ALSTOM a Ganz Transelektro Közlekedési Rt.-vel közösen indult a BKV metrótenderén is, Budapest Metropolis Konzorcium néven. A közlekedési vállalat a francia cég mellett a Bombardier Transport GmbH és a Bombardier MÁV Dunakeszi Kft. által alkotott Bombardier Budapest Metró Konzorciumot, a dél-koreai Hanwha-Rotem vegyesvállalatot, az orosz Metrovagonmash Rt.-t és a német Siemens AG-t nyilvánította ajánlattételre alkalmasnak.
A beszállító kiválasztására a pályázókkal folytatott tárgyalásokat követően kerül sor. A szerződést legkésőbb 2006 tavaszán kell megkötni ahhoz, hogy a vonal első szakaszának 2009 végére tervezett üzembe helyezéséhez a szerelvények időben megérkezhessenek. Az új metrók várhatóan ettől az időponttól kezdve szállítanak utasokat a 2-es és a még épülő 4-es metró vonalán.
A 4-es metróra 15, míg a 2-es metróhoz 22 új szerelvényt kíván vásárolni a BKV. A szerződés a 4-es metró második szakaszához további 7 szerelvény opciós beszerzésére is kiterjed majd. A járművek teljes hosszukban átjárhatóak, "egyterűek" lesznek, a 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények pedig akár vezető nélkül, automatikus vezérléssel is tudnak majd közlekedni.
Elemzők szerint az üzlet nagysága a 100 milliárd forintos nagyságrendet is elérheti. Az ALSTOM Metropolis típusú szerelvényekkel indult a pályázaton.
Menedzsment Fórum