Szokolics Attila, a Hungarocamion fuvarozási igazgatója ezzel szemben az elmondta: a Hungarocamion azért szeretné kiterjeszteni a vállalkozó sofőrök körét, mert úgy érzik, ezzel növelhető a sofőrök teljesítménye. Jelenleg 8-10 szerződéses sofőrt alkalmaznak, akik mintegy 10-15 százalékkal magasabb teljesítményt mutatnak, amióta vállalkozók lettek.
A 723 kamionsofőr érdekeit képviselő NEGOSZ elnöke szerint a Hungarocamion eddig közel 200 sofőrt vett le gépkocsikról és garázsszolgálatra rendelte őket. Ezek az emberek érdekes módon vagy nyugdíj előtt állnak, vagy vidékről járnak munkába, vagyis olyan helyzetbe kerültek, amelyben nem hagytak számukra választási lehetőségük - mondta a NEGOSZ elnöke. Szokolics Attila ugyanakkor azzal magyarázza ezt a helyzetet, hogy a Hungarocamion, annak érdekében, hogy megfeleljen az EU szabályainak, 2002-ben is folytatja gépparkjának megújítását. Ennek keretében a Hungariocamion 130 új járművet vásárolt, a régi kamionok vezetőit pedig, ahelyett, hogy elbocsátotta volna őket, az egy-két hónapos átfutási idő elejéig garázsszolgálatra küldte. Ennek semmi köze a vállakozói engedélyek kiváltásával kapcsolatban kirobbant vitához - állítja az igazgató.
A két fél között jelenleg is folyik az egyeztetés. A NEGOSZ tárgyalási bizottsága a tervek szerint tárgyalóasztalhoz ü a Hungarocamion képviselőivel a probléma megoldása érdekében.
Pattanásig feszült a húr a Hungarokamionnál
Magyarországon az utóbbi években példátlan eseményre kerülhet sor, ha nem közelednek az álláspontok a két fél között. A rendszerváltás óta ugyanis jól működő magánvállalatnál nem volt sztrájkra precedens.