A munkatársak véleményének megismerésére alkalmasak az önkéntes részvételen alapuló elégedettségi vizsgálatok, amelyek lehetnek kérdőíves felmérések vagy mélyinterjúk. A munkaadók részéről bátorság kell hozzá, de többnyire eredményesek a vállalattól távozó kollégákkal készített úgynevezett exit interjúk is. A sajtókapcsolatok értékelésére a megjelent cikkek számának, hosszának, jellegének, pozitív vagy negatív hozzáállásának ismeretében vállalkozhatunk.
A vállalati imázs mérése tehát összetett probléma, ahogy azt is nehéz megmondani, ki számít egészségesnek, és ki nem - a legalaposabb orvosi kivizsgálást követően is elhunyhat másnap szívrohamban a beteg.
Egy dolog azonban biztos: ha egy vállalatnak sikerül a különböző érdekcsoportokban többé-kevésbé egyforma a képet kialakítania magáról, és ez találkozik azokkal az elvárásokkal, amiket megfogalmazott önmagával szemben, akkor jó úton halad afelé, hogy ennek jótékony hatását üzleti eredményeiben is érzékelhesse.
Hámon Krisztina
Menedzsment Fórum
Pénzt fial a jó vállalati imázs
A fogyasztók döntései hetven százalékban érzelmi érveken alapulnak, így nem mellékes, sikerül-e egy cégnek szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben, derül ki a Menedzsment Fórum cikkéből.