A külön erre a célra fejlesztett alkalmazások legnagyobb előnye, hogy a bankoláshoz nem kell az internetre kapcsolódni, az SMS-ek pedig a legbiztonságosabb csatornán jutnak el a bankhoz – és csak oda.
A tranzakciók között a mobilszolgáltatók számláinak kiegyenlítése is szerepel. Ez havidíjjal ugyan nem növekszik, viszont az SMS-ek díjával igen: a Pannonnál a tarifacsomagnak megfelelő, a T-Mobile-nál a passzív banki műveletekért 22 forintos, az aktívakért 75 forintot kérnek.
További fejlesztések
A Menedzsment Fórum által megkérdezett bankok állításuk szerint folyamatosan fejlesztik mobil termékeiket, konkrétumokról azonban egyelőre óvatosan nyilatkoznak.
A CIB Banktól úgy tudjuk, hogy mind az SMS, mind a WAP szolgáltatás terén az üzenetek körének bővítése várható. Hencz Éva, a Citibank médiakapcsolati igazgatója az elmúlt időszak fejlesztéseit emeli ki, amelynek lényege, hogy szeptember óta egy teljesen új üzenetküldő központon keresztül kapják ügyfeleik az SMS-t. A K&H Banknál az utolsó, nagyobb bővítésre az utolsó negyedév elején került sor. Szeptember vége óta az ügyfelek már három nyelven is kaphatnak üzenetet,lehetőség van lakossági devizaszámlához is beállítani a szolgáltatást, és az üzenetek köre is bővült. Az Inter-Európa Bank a bankszámla mûveletekhez kapcsolódó szolgáltatások bõvítése mellett az ügyfelek számára mobil fizetési megoldások kialakítását tervezi.
Pénzügyek, mobilra hangolva
A bankszámla-egyenleget már ma is lekérhetjük fotelból, mobillal. A jövőben az átutalásokat is gyakrabban intézhetjük majd otthonról, mint a bankfiókban, derül ki a Menedzsment Fórum körképéből.