2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. jogsértő módon reklámozta Pepsi Funball promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért Pepsi Funball labdát az akció teljes időtartama alatt. A jogsértésért 40 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH megállapította, hogy a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. 2014. június 15. és 2014. augusztus 31. között zajló "Pepsi Funball" nyereményjátéka népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat a garantált Funball labda nyereményre utaló állításaival, áll a GVH közleményében.

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. kommunikációs kampányának főüzeneteként ígért világító Pepsi Funball labdát, mint garantált nyereményt vagy ajándékot, de ennek megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. a főüzenethez kapcsolt *-ozott másodlagos üzenetében megpróbálta felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ajándékok beváltása a készlet erejéig lehetséges. E másodlagos üzenet azonban ellentmondásban volt a garantáltként hirdetett ajándékkal. Kommunikációs kampánya nem tartalmazott más fogyasztói üzenetet a fenti reklámüzenetek közötti ellentmondás feloldására.

A GVH döntése szerint a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folyatatott, hiszen promóciójának főüzenetével arra késztette a fogyasztókat, hogy a Funball focilabda-ajándék garantált elérhetősége miatt hozzák meg döntésüket a részvételre a nyereményjátékban, és e döntést a garanciára történő utalás nélkül nem hozták volna meg.

A GVH annak ellenére szabott ki 40 millió forintos bírságot, hogy a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt., valamint az általa teljes körű projekt-menedzsmenttel és végrehajtással megbízott ADAMSKY Kft. törekedett a fogyasztói panaszok kezelésére, a játékosokat igyekezett kárpótolni helyettesítő ajándékok kiosztásával. Továbbá a társaságok megjelentették az "elfogyott a labda" felhívást az egyes reklámokban, leállították a tévéreklám sugárzását még a labda tényleges elfogyása előtt a készletjelentések alapján.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!