A Kdb döntését a Stadler botrányosnak nevezte. Peter Spuhler, a cég tulajdonos-vezérigazgatója úgy nyilatkozott: "Eddig az volt a véleményünk, hogy a pályázat jogilag rendben zajlott. A KDb keddi döntése azonban komoly kétségeket ébreszt a jogállamiság, illetve a testület függetlenségét illetően."
Hozzátette: a Stadler ki fogja meríteni valamennyi lehetséges magyar és európai jogorvoslati eszközt, és megvizsgálja a döntéshozó szervek elleni kártérítési per lehetőségét is. A Bombardier mindössze annyit közölt, hogy várja a kiíró további lépését.
A KDb határozata ellen a Fővárosi Bírósághoz a felek keresetet nyújthatnak be a határozat közlésétől számított 15 napon belül.
Az eredeti tervek szerint az új vonatokat 2006 márciusától állítanák forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon. A mostani döntés nyomán azonban biztossá vált, hogy ezt a határidőt nem lehet tartani. A tendergyőztes cégnek hivatalosan a szerződés megkötése után 12 hónappal kell leszállítani az első két szerelvényt, és 24 hónapon belül mind a harmincat.
Menedzsment Fórum
Perre viszi a vonattender-ügyet a MÁV
A MÁV Rt. a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) határozata miatt bírósághoz fordul jogorvoslatért, derül ki a cég mfor.hu-hoz eljuttatott közleményéből. Mint ismert, a KDb kedden másodszor is megsemmisítette a 30+30 motorvonat beszerzésére és karbantartására kírt tender eredményét. A Stadler ennek nyomán kártérítési per indítását helyezte kilátásba.