2001. november 19. 11:00

Az elektronikus piacterekben rejlő lehetőségek vitathatatlanok. Ma már mesze nem tűnik viszont olyan egyértelműnek, hogy az ígéretek hogyan és miképpen válnak valósággá.

Újabb jóslatok

A tranzakciók által fenntartott, neutrális e-piacterek modellje a jövőben várhatóan a B2B kereskedelem perifériájára szorul. Úgy tűnik, le kell mondani az olyan megoldásról, amelynek segítségével minden, egy helyen elintézhető. A jövőben az eredeti piactér-modellek hibrid variánsainak megvalósulása várható. Ezek a megoldások a hagyományos ellátási lánc kiiktatása helyett a teljes ellátási láncra kiterjedő kollaboratív kereskedelemre épülnek. A kollaboratív kereskedelem komoly kihívást jelent a közepes és kisvállalkozások számára. Gyakran komoly erőfeszítésre van szükségük ahhoz, hogy bekapcsolódhassanak az e-piacterek munkájába.

A teljes értéklánc bekapcsolása ugyanakkor várhatóan felgyorsítja majd az e-piacterek elfogadását. A Gartner előrejelzése szerint 2005-ra 500-nál is több vállalat vesz részt majd vevőként, vagy eladóként az e-piactereken.