[ajanlo=253][igazitas=left/]A cég kezdetben 6 repülőgépből álló flottáját 300 százalékkal 24 repülőgépre növelte, az alkalmazotti létszámot pedig 201-ről 681-re emelte. Fennállásának első három évében 11,3 millió utast szállított, Köln/Bonnból induló járatainak száma pedig több mint háromszorosára, 43-ra nőtt. A légitársaság a kemény verseny, az ugrásszerűen megnövekedett üzemanyagárak és a merész bővülés ellenére igen rövid idő alatt nyereségre tett szert, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott sajtóközleményből.
A vállalat fennállásának negyedik évére is jelentős célokat tűzött ki. Ezek szerint a 2005-ben becsült 5,5 millióról 2006-ban 7,5 millióra szeretnék növelni az utasok számát, a forgalmat illetően a 2005-re becsült 400 millió euró után már 570 millió euróra számítanak a következő üzleti évben. Utasonként 60-80 eurós átlagbevétellel számolva és a 84 százalékosra növekvő ülőhely-kihasználtsággal a Germanwingsnek előreláthatólag sikerül a többletköltségek ellenére elkerülnie az árnövekedést. Ezt a repülőgépek jobb kihasználtságával képes kompenzálni.
A társaság köln/bonni, stuttgarti, berlin-schönefeldi és hamburgi központjaival lefedi Németország négy legnagyobb agglomerációját. Köln/Bonn az ország nyugati részét, Stuttgart a dél-nyugatit, Berlin-Schönefeld az észak-keletit és - 2005. november 27-től - Hamburg az északit köti össze Európa városaival.
Jövőre a cég központi repülőterei fejlesztésére és erősítésére helyezi majd a hangsúlyt, különös tekintettel a berlini és hamburgi báziskikötőkre, ezenkívül további központok létesítését tervezi külföldön is. Stratégiai célja, hogy Észak-Rajna-Vesztfália és Stuttgart régiójában tovább bővítse vezető szerepét a diszkont légitársaságok között. Berlin-Schönefelden és Hamburgban is a diszkont szegmens piacvezető pozíciójának megszerzését tűzte ki célul. További célja, hogy valamennyi központi repülőterén legalább 30 százalékos piaci részesedésre tegyen szert és középtávon több mint tízmillió utast szállítson évente.
A diszkont-légitársaság számára a jövőben is nyílik tér a növekedéshez: 2005 júniusában 18 darab új Airbus A319-es típusú repülőgépet rendeltek 1 milliárd euró értékben és ezzel 32-re növelte repülőinek számát. A német diszkont légitársaságok között elsőként döntöttek a középtávon használatos legmodernebb repülőgép beszerzése mellett, melyet elsősorban Hamburgban gyártanak. A repülőgépek nagyjavítását a Lufthansa Technik végzi. A 156 üléses Airbus A319 típusú repülőgép a legjobb kapacitás-kihasználtságot biztosítja alacsony üzemeltetési költség mellett.
Menedzsment Fórum
Plusz 2 millió utast tervez jövőre a Germanwings
A Germanwings három évvel ezelőtt, 2002 októberében kezdte meg működését Köln/Bonn repülőterén. A cég idén 5,5 millió utasra számít, középtávon pedig a tízmilliós álomhatár átlépést tűzte ki célul.