3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Germanwings három évvel ezelőtt, 2002 októberében kezdte meg működését Köln/Bonn repülőterén. A cég idén 5,5 millió utasra számít, középtávon pedig a tízmilliós álomhatár átlépést tűzte ki célul.

[ajanlo=253][igazitas=left/]A cég kezdetben 6 repülőgépből álló flottáját 300 százalékkal 24 repülőgépre növelte, az alkalmazotti létszámot pedig 201-ről 681-re emelte. Fennállásának első három évében 11,3 millió utast szállított, Köln/Bonnból induló járatainak száma pedig több mint háromszorosára, 43-ra nőtt. A légitársaság a kemény verseny, az ugrásszerűen megnövekedett üzemanyagárak és a merész bővülés ellenére igen rövid idő alatt nyereségre tett szert, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott sajtóközleményből.

A vállalat fennállásának negyedik évére is jelentős célokat tűzött ki. Ezek szerint a 2005-ben becsült 5,5 millióról 2006-ban 7,5 millióra szeretnék növelni az utasok számát, a forgalmat illetően a 2005-re becsült 400 millió euró után már 570 millió euróra számítanak a következő üzleti évben. Utasonként 60-80 eurós átlagbevétellel számolva és a 84 százalékosra növekvő ülőhely-kihasználtsággal a Germanwingsnek előreláthatólag sikerül a többletköltségek ellenére elkerülnie az árnövekedést. Ezt a repülőgépek jobb kihasználtságával képes kompenzálni.

A társaság köln/bonni, stuttgarti, berlin-schönefeldi és hamburgi központjaival lefedi Németország négy legnagyobb agglomerációját. Köln/Bonn az ország nyugati részét, Stuttgart a dél-nyugatit, Berlin-Schönefeld az észak-keletit és - 2005. november 27-től - Hamburg az északit köti össze Európa városaival.

Jövőre a cég központi repülőterei fejlesztésére és erősítésére helyezi majd a hangsúlyt, különös tekintettel a berlini és hamburgi báziskikötőkre, ezenkívül további központok létesítését tervezi külföldön is. Stratégiai célja, hogy Észak-Rajna-Vesztfália és Stuttgart régiójában tovább bővítse vezető szerepét a diszkont légitársaságok között. Berlin-Schönefelden és Hamburgban is a diszkont szegmens piacvezető pozíciójának megszerzését tűzte ki célul. További célja, hogy valamennyi központi repülőterén legalább 30 százalékos piaci részesedésre tegyen szert és középtávon több mint tízmillió utast szállítson évente.

A diszkont-légitársaság számára a jövőben is nyílik tér a növekedéshez: 2005 júniusában 18 darab új Airbus A319-es típusú repülőgépet rendeltek 1 milliárd euró értékben és ezzel 32-re növelte repülőinek számát. A német diszkont légitársaságok között elsőként döntöttek a középtávon használatos legmodernebb repülőgép beszerzése mellett, melyet elsősorban Hamburgban gyártanak. A repülőgépek nagyjavítását a Lufthansa Technik végzi. A 156 üléses Airbus A319 típusú repülőgép a legjobb kapacitás-kihasználtságot biztosítja alacsony üzemeltetési költség mellett.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!