Professzionálisan csomagolt üzenetek
Professzionálisan csomagolt üzenetek
Sváby szerint Magyarországon a pártok immár kizárólag az érzelmekre apellálnak. Mint a Brand Newsnak elmondta, nehéz lenne olyan eseményt vagy politikai beszédet felidézni, ami nem a hallgatóság érzelmeit célozta volna meg. Ennek következtében a marketingszakemberek szerepe a politikában is egyre erősebb lehet. Így a néző csak azt érzékeli, hogy az információk már professzionálisan csomagolva érkeznek otthonába.
Mindez Németországban korántsem újdonság. A német Manager Magazin egy helyi reklámügynökséget kért fel arra, hogy a két kancellárjelölt, Angela Merkel és Gerhard Schröder profilját megalkossa, mintha két különböző termékről lenne szó. A lap szerint ha a politikusokat autó képében kellene megformálni, akkor Merkel Volvo vagy Opel, míg Schröder VW Phaeton lenne.
Mint minden termék esetében, a politikusoknál is fontos szerepet kap az emberekre gyakorolt hatásuk. "Ennek során a személyiség az, amely a választókat döntésre bírja" - vélekedik a lapnak Helmut Schneider, a münsteri egyetem docense.
A szakember szerint a márkák legismertebb ismérvei egy az egyben érvényesek a politikára is. A régi választási kampányok módszerei már elavultak, s reklámfilmek, televíziós szereplések vették át a pártsajtó és a nagygyűlések szerepét. A precíz politikai nyilatkozatok csak zavart keltenek, a döntő szerepet már a közhangulat játssza.
Istvanko Viktória
Menedzsment Fórum