A magazinkiadókat tömörítő szövetség és a médiaügynökség jelentése szerint 2004 végre fordulópontot jelentett a globális magazinpiac legjelentősebb területein, és a közeljövőben a szegmens várhatóan még nyereségesebbé válik, mivel fellendülés várható a magazinok hirdetési bevételei terén. Észak-Amerikában a fogyasztói magazinok hirdetési bevételei tavaly közel 10 százalékkal nőttek, és ebben az évben egyre látványosabbak a pozitív tendenicák a reklámbevételek terén. A felmérés tanúsága szerint a világ legtöbb részén a magazinkiadók újra növekvő bevételeket könyvelhettek el.
Egyes országokban, mint amilyen Oroszország, Thaiföld és Argentína az árbevétel növekedésének mértéke minden korábbi várakozást felülmúlt. Visszafogott javulás vagy stagnálás jellemzi azonban a kelet-ázsiai piac jelentős részét, így Kínát, Japánt és Indiát. A hetven országra kiterjedő felmérés szerint a business-to-business, azaz vállalkozások közötti hirdetések terén továbbra sem tapasztalható jelentős fellendülés. Fontos fejlemény a magazinpiacon, hogy a print kiadványok mellett egyre fontosabbá válnak a különféle online megoldások, például a website-ok, online hírlevelek.
(Menedzsment Fórum)
Pozitív fordulat a globális magazinpiacon
Az International Federation of Periodical Press (FIPP) és a Zenith Optimedia médiaügynökség együttműködésében elkészült a nemzetközi magazinpiac 2004-2005 évi trendjeit elemző jelentés.