Kalmárné vállalkozása 2003-tól - egy nemzetközi pályázat elnyerését követően - szállított háztartási vegyi árut a kereskedelmi lánc három országban működő leányvállalatának. Ám - mint elmondta - olyan szerződéseket volt kénytelen aláírni, amelyek ellehetetlenítették cége pénzügyi helyzetét. A magyar Tescóval azután mondta fel a szerződést, hogy 2006-ban azt kérték tőle: az előállítási költségszint alatt még 20 százalékos kedvezményt is adjon.
A Tesco képviselője lapunknak elmondta, hogy nem érzik magukat vétkesnek az ügyben. Úgy tudják, hogy a vizsgálati kérelmet egy nemzetközi pályázati szerződés miatt adták be. A pályázatot nem a magyar cég írta ki, így nem logikus számukra a magyar Tesco vizsgálata.
Kalmárné szerint viszont logikus, mert a magyar cég is tisztességtelenül járt el vele szemben, ugyanakkor ő személy szerint nem a magyar leányvállalatot, hanem a Tesco csoportot hibáztatja, amely felülről ugyan úgy tűnik, hogy irányítja az érdekeltségeit, de sok esetben szabad kezet ad a vállalkozásainak, amelyek rendre felülírják a beszállítói szerződéseket vagy egész egyszerűen nem veszik figyelembe a tenderdokumentációt.
A Gazdasági Versenyhivatal erről az ügyről bővebbet nem kívánt elárulni, csupán annyit, hogy a szerződéskötési gyakorlatot vizsgálják.
A Napi Gazdaságnak nyilatkozó érdekvédelmi szervezetek vezetői szerint azért nem érkezik panasz a hivatalhoz a visszaélések miatt, mert a bejelentést névvel kell megtenni, így könnyen kiderülhet, hogy ki a bejelentő, ami automatikus kilistázáshoz vezet egy kereskedelmi láncnál. A szervezetek szerint módosítani kellene a szabályon, s ha a bejelentő személye védettebbé válna, több visszás eset ügyében érkezne bejelentés.