Amire minden vezetőnek figyelnie kell
Az átlagos emberek ugyanúgy igénylik az odafigyelést, mint a nehezebb kollégák. Ilyen téren öt rövid tanácsot érdemes folyamatosan szem előtt tartani:
- Hallgassuk meg az embereket, próbáljuk megérteni az ő álláspontjukat is.
-
- Éreztessük velük, hogy értékesek és számítunk a munkájukra.
-
- Beszéljük meg velük, milyen szerepet játszanak a szervezetben, tudjuk meg, milyet szeretnének.
-
- Tudatosítsuk bennük, mit várunk el tőlük, mi az, amin változtatniuk kellene.
-
- Erősítsük az elkötelezettségüket, hagyjuk, hogy ők is tanácsokat adjanak, például mi az, amit célszerű lenne a vállalatnál hatékonyabbá tenni.
A vezetőknek érdemes önmagukban is tudatosítaniuk, hogy a munkatársakhoz való felelősségteljes hozzáállásuk nem csak egy emberen segít, hanem azáltal a teljes közösség munkája is könnyebbé válik.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó aynagok
Költséghatékony praktikákkal a kiégés ellen
Az élvezet hozza ki a legtöbbet a menedzserekből
A feledékeny mobilosok a legidegesítőbb kollégák