[ajanlo=87][igazitas=left/]A brit Kereskedelmi és Ipari Minisztérium megbízásából készített kutatás alapvető mértékegysége az úgynevezett szofisztikációs index, amely a cégek informatikai befektetések terén való tudatosságát méri. A Digital Media Europe által közölt tanulmányból kiderül, globálisan egyre több cég mérlegeli a technológiából származó előnyöket, és fektet egyre nagyobb hangsúlyt az infokommunikációs eszközök révén képződött hozzáadott értékre. Továbbá a vállalkozások az internethez való hozzáférés általánossá válásával egyre jobban fókuszálnak a kapcsolat sebességére és megbízhatóságára. Míg az előfizetések száma egy ideje stagnálni látszik, a sebesség továbbra is minden területen növekszik.
A cégek arra is jobban ügyelnek, hogy milyen információkat adnak ki magukról, illetve milyen tevékenységeket végeznek az interneten keresztül. Leginkább azok az alkalmazások kelendőek, amelyek mérhető eredményt hoznak a vállalat számára, mint például az online rendelés, -fizetés és számlázás.
Az elemzés jelentős különbségeket talált a technológia adaptálása és alkalmazása terén az egyes iparágak terén. Míg a pénzügyi szolgáltatók 88 százalékának van weboldala, ehhez képest a kereskedelmi társaságok 65, az építőipari vállalkozások 60 százalékának van saját internetes honlapja. A teljes forgalomhoz viszonyított online értékesítés terén is a pénzügyi szolgáltató cégek vezetnek 30 százalékkal, a legalacsonyabb az ilyen tevékenység aránya szintén a kiskereskedelemben (17 százalék), valamint az építőiparban (14 százalék).
Menedzsment Fórum
Profittermelő technológiába szívesen fektetnek a cégek
Globális méretekben is egyre több cég fektet hangsúlyt az infokommunikációs technológiák ára mellett azok megtérülésére, a befektetés által generált értékekre, áll a Booz Allen Hamilton vezetői tanácsadó cég legfrissebb tanulmányában.