Marko Voljc, a KBC közép-európai stratégiai vezetője elmondta: a belga csoportnak ma a közép-kelet-európai régióra vonatkozóan két fontos stratégiája van. Egyrészt egységesíti jelenlétét a régióban úgy, hogy az egyes országokban a többségi tulajdonában lévő márkák közül a legerősebbet ernyőmárkává teszi, megtartva a legismertebb helyi márkanevet - ami nálunk a K and H -, de annak vizuális arculatát saját megjelenéséhez igazítja.
Üzleti stratégiájának alappillére pedig a bankbiztosítás, amit a csoport a "második hazai piacnak" nevezett közép-európai régióban - így Magyarországon is - erősíteni kíván, vagyis a KBC tulajdonában lévő magyar cégek a jövőben még szorosabban fognak együttműködni. A KBC a térségben az itt elért mérlegfőösszeg alapján (31,1 milliárd euró) a második legnagyobb nemzetközi szereplő. A többiektől eltérően jelenlétét az EU tagországaira korlátozza és mind banki, mind biztosítási területen aktív. Eddig 3,6 milliárd eurót fektetett be a térségben - ebből 3,2 milliárdot bankokba, 0,4 milliárdot biztosító társaságokba -, s első invesztíciója nálunk volt 1991-ben.
Magyarországi banki piaci részesedése meghaladja a célul kitűzöttet (a második legnagyobb hitelintézet, 11 százalékos piaci résszel), s a csoport most a biztosítási területen is növekedési lehetőségek után kutat (az életbiztosítási piacon a hetedik helyezett 3 százalékos, a nem életbiztosítási piacon pedig a hatodik, 4 százalékkal). Az arculatváltás jelentős költséggel jár a cégcsoport számára, hiszen valamennyi nyomtatvány, tájékoztató anyag megváltozik, június 1-23. között valamennyi K and H fiók "új ruhába öltözik". A pontos összeget nem hozták nyilvánosságra, csupán annyit árultak el a tájékoztatón, hogy még a bank méretéhez képest is jelentős és teljes mértékben az itteni cégek állják.
"Nem elégedhetünk meg azzal, hogy a K and H Banknak a két évvel ezelőtti problémák ellenére sikerült megőriznie második helyét a magyar bankszektorban. Meggyőződésünk ugyanis, hogy három-öt éven belül konszolidációra kerül sor a bankpiacon, s mi ezt követően is az egyik legnagyobb szereplők szeretnénk maradni úgy, hogy közben folyamatosan növeljük részesedésünket, kihasználva az egységes Európa nyújtotta szinergiákat, s vonzó ajánlatokat nyújtva a magyar ügyfeleknek" - hangsúlyozta John Hollows, a K and Bank vezérigazgatója. Ebben az új, dinamikus megjelenés és kommunikáció is segíthet. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Megválasztották a K&H Bank új elnökét
Ráncfelvarrás a K and H márkáknál
Új logó és szlogen jeleníti meg a K and H márkát június 1-jétől, az új vizuális világ megegyezik majd a KBC-csoport logójával. Az Argosz Biztosítónak a neve is megváltozik, K and H Általános Biztosító Rt. lesz - jelentették be a KBC-csoport magyarországi vállalatai szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.