A két eset nyomán Carlund megerősítette, hogy a vállalatcsoport semmilyen formában nem tűri a diszkriminációt. Az ingyenes Metro hírújságot 17 ország 63 városában kiadó céget különösen azért érintette érzékenyen a botrány, mert jelenleg nagyszabású terjeszkedésre készül az Egyesült Államokban. A svéd csoport nemrég kezdett közös vállalkozásba a New York Times-szal, amelynek eladja a bostoni kiadás tulajdonjognak 49 százalékát.
A Carlud külön vezetői albizottságot bízott meg a különbözőséghez és a vállalat társadalmi felelősségvállalásához kapcsolódó intézkedések irányításával, és a Metro-vezérelmondása szerint erről a tevékenységükről az amerikai partnert is részletesen tájékoztatják.
Menedzsment Fórum
Rasszista poénok miatt mondott le a Metro két vezetője
A Metro újságot kiadó Metro International igazgatótanácsának egyik tagja és a cég amerikai részlegének vezetője mondott le posztjáról csütörtökön. Mindketten ugyanazt a hibát követtek el: politikailag inkorrekt módon viccelődtek, amivel túl sokat ártottak a cég presztízsének.