2p

Állítólag a Jana ásványvíz iránt érdeklődik a magyar gyártó. Most választ kaptunk a cégtől.

Május elején írtunk arról, hogy információink szerint terjeszkedésre készül a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz gyártója, s a horvát piacon népszerű Jana ásványvíz megszerzéséért száll versenybe. A horvát gyártó, az Agrokor nehéz pénzügyi helyzetbe került, s a konszolidáció részeként jött szóba bizonyos érdekeltségek értékesítése.

Balogh Levente, a Szentkirályi elnöke

Az értesüléseinkkel megkerestük a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t, ahonnan most érkezett meg a látszólag semmitmondó, valójában nagyon is beszédes válasz. Azt közölték az mfor-ral, hogy nem kívánnak nyilatkozni ebben a kérdésben.

A kommunikációs gyakorlat szerint akkor zárkózik el ilyen formán a válaszadástól a megkérdezett fél, amikor az üzleti érdekei sérülnének, ha részleteket osztana meg a nyilvánossággal a befektetési terveiről.

A Janáért tudomásunk szerint nem csak a Szentkirályi jelentkezett be, egy komoly versenytársa is van, a Coca-Cola. Éppen ezért gondolják azt piaci szereplők, hogy nem a magyarországi - de két éve külföldi tulajdonba került - cég az esélyes ebben a versenyben. Ha mégis sikerülne megszerezni a Janát, akkor azzal nem csak a horvát, de a magyar piacon is növelni tudnák részesedésüket, mivel a horvát termék itthon is kapható.

Egy minapi hír szerint a Szentkirályi 800 millió forintos beruházással létrehozott üzemet avatott Kékkúton, ahol gyümölcs ízesítésű ásványvízeket palackoznak majd. Balogh Levente elnök szerint ezzel a mostani 38 százalékos piaci részesedésük 50-60 százalékosra bővülhet.

Baka F. Zoltán

mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!