Május elején írtunk arról, hogy információink szerint terjeszkedésre készül a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz gyártója, s a horvát piacon népszerű Jana ásványvíz megszerzéséért száll versenybe. A horvát gyártó, az Agrokor nehéz pénzügyi helyzetbe került, s a konszolidáció részeként jött szóba bizonyos érdekeltségek értékesítése.
Az értesüléseinkkel megkerestük a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t, ahonnan most érkezett meg a látszólag semmitmondó, valójában nagyon is beszédes válasz. Azt közölték az mfor-ral, hogy nem kívánnak nyilatkozni ebben a kérdésben.
A kommunikációs gyakorlat szerint akkor zárkózik el ilyen formán a válaszadástól a megkérdezett fél, amikor az üzleti érdekei sérülnének, ha részleteket osztana meg a nyilvánossággal a befektetési terveiről.
A Janáért tudomásunk szerint nem csak a Szentkirályi jelentkezett be, egy komoly versenytársa is van, a Coca-Cola. Éppen ezért gondolják azt piaci szereplők, hogy nem a magyarországi - de két éve külföldi tulajdonba került - cég az esélyes ebben a versenyben. Ha mégis sikerülne megszerezni a Janát, akkor azzal nem csak a horvát, de a magyar piacon is növelni tudnák részesedésüket, mivel a horvát termék itthon is kapható.
Egy minapi hír szerint a Szentkirályi 800 millió forintos beruházással létrehozott üzemet avatott Kékkúton, ahol gyümölcs ízesítésű ásványvízeket palackoznak majd. Balogh Levente elnök szerint ezzel a mostani 38 százalékos piaci részesedésük 50-60 százalékosra bővülhet.
Baka F. Zoltán
mfor.hu