[ajanlo=291][igazitas=left/]A postaládába dobott marketingújságokat a legtöbben olvasatlanul dobják a szemétbe, mint ahogyan az e-mailen érkezett elektronikus reklámleveleket is egyetlen gombnyomással eltüntetik. A televízión és a rádión adót vált, akit nem érdekelnek a hirdetések. A mobiltelefonra érkezett üzenetet azonban csak úgy lehet törölni, ha előbb megnyitjuk - mondja Csata Sándor, a Voxline ügyvezető igazgatója. Ma a gyártó a mobiltelefonon keresztül közvetlenül éri el a fogyasztót, sőt oda-vissza működik a kommunikáció.
Elvégezhető a maroktelefonon keresztül a piackutatás is. Egy óriásplakáton megadnak egy számot, amit fel kell hívni, erre válaszul küld a cég egy szoftvert, amivel ki lehet tölteni a kérdőívet. Aki ezt megteszi, ajándékot kap. A rendszerek annyira intelligensek, hogy azt is képesek regisztrálni, mennyit gondolkozik az ember a válasz előtt. Tavaly Magyarországon hétmilliárd forintot költöttek az előfizetők különböző SMS-ekre, száz lakosból lassan kilencvennek van mobilja, így a technológia elterjedtsége tovább erősíti a módszer létjogosultságát.
Sokan azt érzik, és lehet, hogy nem mindig alaptalanul, hogy akarata ellenére árasztják el reklámokkal a cégek. A komolyabb vállalatok ugyanakkor csak a fogyasztó beleegyezésével küldenek reklámok tartalmú üzeneteket. A fejlett technológia azt is lehetővé teszi, hogy a mobiltelefon és a bankszámla összekapcsolásával azonnal fizessen a szolgáltatásért. Merthogy sokszor a regisztráció díja mellett, ami egy normál SMS ára, fizetni kell a megkapott tartalmakért is.
Növeli a reklám- és marketingpiacon a mobil vonzerejét az is, hogy a felmérések szerint a nézők 100 tv-reklámból csak kilencre figyelnek, míg a többinek gyakorlatilag nincs hatása. Már ma is érkezhetnek reklámok képek, esetleg videofájlok formájában, az ilyen jellegű technikai megoldások azonban a harmadik generációs telefonok elterjedésével kaphatnak majd igazán szárnyra, néhány éven belül, írja a Népszabadság.
Reklámforradalmat hozott a mobilkorszak
Óriási változás előtt áll a reklám- és marketingpiac, a mobiltelefonokkal ugyanis a cégek minden eddiginél közvetlenebbül, személyre szólóbban és költséghatékonyabban érik el a fogyasztókat, olvasható a Népszabadságban.