A legtöbb díjat nyerő ügynökségnek járó Arany Rózsát a romániai Leo Burnett & Target SA. nyerte el. A legjobb tízben mellettük egy román, két cseh és két osztrák ügynökség szerepelt. A 140 magyar munka közül csupán négy jutott tovább, köztük a Leo Burnett budapesti részlege által készített spot, amely Bronze Drumot kapott. A Leo Burnett Budapest és a DDB Budapest egy-egy munkával jutott túl az első körön, díjat azonban egyikőjük sem kapott.
Torday Gábor, a TBWA/Budapest kreatív igazgatója, a zsűri magyar tagja szerint győzni meglepő és mulattató, rejtvényszerű és ötletes, esetleg újszerű megoldásokkal lehetett. A kreatív ötlet mellett az amögött rejlő stratégiát, a márka és a reklámanyag gondolati kapcsolódását is elvárták.
Torday szerint éppen utóbbi volt hiánycikk a magyar alkotások esetében. Azok sematikusak voltak, nem dolgozták ki őket elég precízen, hiányoztak belőlük a kreatív ötletek. A magyar reklámszakma tűzoltásszerűen dolgozik, igaz, a márkastratégiák nemzetközi meghatározottsága miatt is nehéz a stratégiai gondolkodásmód kialakítása, tette hozzá.
A román siker kapcsán megjegyezte: a díjnyertes munkák nagyobb szabadságot feltételeztek, mint ami hazánkban adott, és ennek valószínűleg egy sor ügyfélkonfliktus volt az ára, idézi a szakembert a Napi Gazdaság.
Reklámvilág: virtuóz románok, begörcsölt magyarok
Idén a román ügynökségek szerepeltek a legjobban a régió kreatívreklám-fesztiválján, a Golden Drumon. A magyar reklámok sikertelenségét szakértők a kreatív ötletek hiányának és a tűzoltásszerű munkastílusnak tudják be, írja a Napi Gazdaság.