A Baidu által nyilvánosságra hozott adatok szerint a vállalat profitja július-szeptemberben éves összehasonlításban 60 százalékkal 3,01 milliárd jüanre (106 milliárd forint) nőtt, miközben összbevétele elérte a 6,3 milliárd jüant (222 milliárd forint), ami 2011-hez képest csaknem 50 százalékos emelkedés.
Kiemelkedő mértékben, 50 százalék felett nőttek az internetes marketingből és a reklámpiacból származó bevételek, a gazdaság lassulása és az internetes reklámköltések visszaesése ellenére - derül ki az adatokból.
A Baidu keresőóriás jelenleg a kínai piac több mint 78 százalékát mondhatja magáénak, jelentős mértékben megelőzve a 2010-ben a szárazföldi Kínából kivonuló, ezüstérmes Google-t, amely csupán 15 százalékos részesedést jegyez.
Az internetezők számának növekedése mellett Kínában egyre nő az okostelefont használók aránya is, a legutóbbi adatok szerint a lakosság mintegy harmada már online adatforgalomra is alkalmas készülékkel rendelkezik. A Baidu adatai szintén ezt a trendet tükrözik, Robin Li, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: a telefonos keresések három számjegyű növekedést mutatnak, ami cége jövőbeli stratégiáját is nagymértékben meghatározza.
A vállalat a negyedév során 614 millió jüant (21 milliárd forint) fordított kutatás-fejlesztésre, a tavalyi érték csaknem kétszeresét, a távlati tervek közt vállalatfelvásárlások és technológiatranszfer is szerepelnek. A cég emellett a mobilfizetési módok szélesítésén dolgozik, és igyekszik a használókkal minél jobban megismertetni a mobilhasználat lehetőségeit.
A Baidura ugyanakkor a jövőben megnövekedett verseny is vár, a korábban vírusirtóiról elhíresült Qihoo 360 fejlesztésével ugyanis új szereplő lépett a kínai keresőpiacra, amely augusztus óta 7 százalékos piaci szeletet tudott kihasítani magának. Ennek is köszönhetően a Baidu az év hátralévő hónapjaira lassabb növekedést valószínűsít, és mintegy 6,2-6,3 milliárd jüanes bevétellel számol.
MTI