Az egyesítés révén a világ legnagyobb, több mint 60 milliárd dolláros forgalmú fogyasztásicikk-gyártó vállalata jön létre. Ezzel a P&G-hez tartozik a Gillette borotválkozási üzletága mellett a Duracell-elemgyártás, valamint a Braun elektromos termékek is.
[ajanlo=572][igazitas=right/]A felvásárlást az idén január végén jelentették be. A P&G akkor azt is közzétette, hogy 16 milliárd dollárral csökkentik a kiadásokat, az egyesített vállalat 140 ezer dolgozójának 10 százalékát elbocsátják, és a következő másfél évben 22 milliárdnyi részvényt vásárolnak vissza.
A két vállalat egyesítése a kiskereskedelemben dúló kíméletlen árverseny következménye, amit elsősorban a Wal-Mart diszkont lánc kényszerített ki alacsony áraival.
A világ egyik legnagyobb háztartásicikk-gyártója, az amerikai Procter & Gamble Co. 1,5 milliárd dolláros adózott eredményt jelentett üzleti éve utolsó negyedéről -, 9 százalékkal nagyobbat a tavalyi második negyedévi 1,37 milliárdnál. Forgalma 10 százalékkal 14,26 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 12,96 milliárd dollárhoz képest.
A folyó üzleti év első negyedére - 14,28-14,56 milliárd dolláros bevételt várnak a cégnél. A júniussal zárult üzleti évben a Procter & Gamble adózott eredménye 12 százalékkal 7,26 milliárd dollárra emelkedett. A forgalma 10 százalékkal 56,74 milliárd dollárra nőtt, ez rekord a cég történetében. Az új pénzügyi évben nem várnak különösebb eredménynövekedést a vállalatnál, a forgalmat 58,5 milliárd dollár körül valószínűsítik, változatlan csoportösszetételre számolva - írta az MTI.
Az 1837-ben alapított The Procter & Gamble Company szappan- és gyertyakészítő családi vállalkozásként indult az Ohio állambeli Cincinnati városban, az Amerikai Egyesült Államokban. Napjainkra több mint 250 terméket forgalmaz és 140 országban van jelen. A jól ismert termékek közé tartozik a Pampers, a Tide, az Ariel, az Always, a Pantene, a Head&Shoulders, a Lenor, az Old Spice és a Blend-a-med.