[ajanlo=203][igazitas=left/]A főigazgató elmondta, hogy az utasítás mellett kidolgozzák a normatív alapon működő díjszabási rendszert is. Kovács Imre és a magán vasúttársaságok képviselői egyetértettek abban, hogy nehezíti az iparvágányok használatát a tisztázatlan tulajdoni viszony. Jelenleg 1.400 iparvágány létezik Magyarországon, és jelentős részüknél nehéz megállapítani a tulajdonost, a kezelőt.
A főigazgató utalt arra, hogy a MÁV Rt. belső utasítása átmeneti szabályozást jelent a vasúti törvény elfogadásáig. Kovács Imre elmondta, a MÁV Rt. árufuvarozási üzletágnak és a magán vasúttársaságoknak közös érdekük, hogy minél nagyobb piaci részesedése legyen a vasúti áruszállításnak a közúttal szemben. A főigazgató hangsúlyozta: a készülő belső szabályozással az iparvágányok gyakorlati használatát kívánják elősegíteni, és az áruszállításban érintett magán vasutak számára is elfogadható módon igyekeznek meghatározni a feltételeket. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Önállósul a MÁV áruszállítási üzletága
Európai szintre emelkedett a magyar vasúti cégek csatározása
Indul a negyedik hazai magánvasút
Kiszámíthatatlan helyzetben tartja a magánvasutat a MÁV
Rendezné a vitás kérdéseket konkurenseivel a MÁV
A MÁV Rt. szándéka szerint két héten belül kiadják a kezelésükben lévő iparvágányok használatára vonatkozó belső utasítást - közölte Kovács Imre, a MÁV Rt. árufuvarozási főigazgatója hétfőn azt követően, hogy több magán vasúttársaság képviselőjével egyeztetett az elképzelésekről.