3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon a 15 éves és idősebb lakosság mintegy 32 százaléka rendelkezik internet-eléréssel, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közösen létrehozott adatbázisából.

Magyarországon a 15 éves és idősebb lakosság mintegy 32 százaléka rendelkezik internet-eléréssel, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közösen létrehozott adatbázisából.

[ajanlo=491][igazitas=left/]A Product Media Index (PMX) adatbázisból az is kiderül, hogy 15 százalékuk már otthon is felhajthat az információs szupersztrádára. Meglepő adat, hogy ők többen vannak, mint azok, akik munkahelyükön rendelkeznek internet eléréssel (11 százalék). 10 százalék iskolában, 11 százalék nyilvános helyen (könyvtárban, internet-kávézóban), 7 százalék pedig egyéb más helyen jut internethez. Az internethasználók egy hónapban átlagosan 34 és fél órát töltenek a világhálón.

Az internetet minden, vagy majdnem minden nap használók az általános női lapokat (28 százalék), a megyei és helyi napilapokat (26 százalék) és az országos közéleti napilapokat (23 százalék) olvassák rendszeresen. Az egyes lapok rendszeres olvasói közül a számítástechnikai és informatikai lapok olvasói interneteznek a legsűrübben, hiszen 39 százalékuk minden, vagy majdnem minden nap "csatlakozik". Az aktuális információkra talán "legéhesebb" és szakmájukból adódóan talán leginkább rohanó életmódot folytató gazdasági és pénzügyi lapok rendszeres olvasóinak 37 százaléka használja a világhálót, míg a politikai-közéleti lapokat rendszeresen olvasók esetében ez az arány 25 százalék.

Az adatokból arra a következtetésre is juthatunk, hogy a TV-nézés és az internetezés valami módon helyettesíti egymást a médiafogyasztási struktúrában - nagy valószínűséggel a médiafogyasztásra fordítható szabadidő korlátossága miatt. Az országos kereskedelmi csatornák rendszeres nézőinek csupán 5 százaléka használja az internetet minden, vagy majdnem minden nap. Ugyanez az arány az országos közszolgálati csatornák nézőinek körében 3 százalékot ér el. A közszolgálati rádiók rendszeres hallgatóinak csupán 3 százaléka internetezik napi rendszerességgel.

Az internetező társadalom nem fogyaszt intenzívebben koffeintartalmú italokat - így kávét és teát -, mint a lakosság egésze. Az interneten hetente több alkalommal böngészők 15 százaléka tartozik a legintenzívebb teafogyasztók (a teljes lakosság körében ez 13 százalék) és 16 százaléka a babkávéból készült klasszikus italt leggyakrabban fogyasztók közé (a teljes lakosság körében ennek aránya 18 százalék). Más a kép azonban, ha a www-n szörfözők energiaitalok és az üveges alkoholos koktélfogyasztását vizsgáljuk. A leggyakrabban netezők mintegy kétszer nagyobb arányban fogyasztják ezeket az italokat, mint az a teljes lakosság körében megfigyelhető.

A PMX a XXI. század szegmentációs módszere. Ez az eszköz az eddigieknél mélyebb, a célszemélyek fogyasztására épülő szegmentációt tesz lehetővé, s így segíti a marketingkérdésekben döntéshozók, valamint a médiatervező ügynökségek munkáját.

A GfK Csoport a világ öt legnagyobb piackutató szervezetének egyike, a 2004-es pénzügyi évet 672 millió eurós árbevétellel zárta. Az Ipsos 1975-ben alakult Franciaországban. Jelenleg 40 kutatóintézet tartozik hozzá, a 2004. évi árbevétele 600 millió euró volt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!