Pénteken a főváros irányából lezárták az M6/M60 autópálya alagútláncát, miután az autópályát üzemeltető cég felszíni repedéseket észlelt a "C" jelű alagút bevezető északi szakaszán. Az NFM közleménye szerint a minisztérium bekérte a koncessziós társaságtól a koncessziós szerződés szerint benyújtandó jelentést az M6 alagútjaiban történtekről. Az előzetes egyeztetések és a helyszíni jegyzőkönyv alapján a hibák elhárítása folyamatban van, a közlekedésbiztonsági kockázatok kizárása után a forgalom újraindulhat.
A közlemény hangsúlyozza, hogy a hibák kijavítása a koncessziós társaság kötelessége, költségeit a magánpartner viseli. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az állam koncessziós szerződésben foglalt jogait maradéktalanul érvényesíteni kívánja, az útlezárás következményeit a rendelkezésre állási díjban érvényesíti.
A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. péntek arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a repedéseket csütörtökön a kora esti órákban észlelték, az alagút falán a meglazult részeket eltávolítják. A szakértői vizsgálatok lezárását követően a kivitelezők a következő napokban elvégzik a garanciális javítást.
Tavaly március 31-én adták át az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszát, amellyel gyorsforgalmi összeköttetés létesült Budapest és a baranyai megyeszékhely között. Az autópályaszakasz 81 kilométer hosszú, 266 milliárd forintba került. A pályán 87 híd és négy alagút is épült.
Az M6 autópálya másik szakaszát is vizsgálták korábban. A Dunaújváros-Szekszárd közötti szakasz műszaki felülvizsgálatát tavaly augusztusban indította el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az után, hogy május 30-án, a csapadékos időjárást követően Tengelicnél az autópálya jobb oldalának leállósávja 30 méter hosszan megsérült, és több helyen beszakadt. A tárca a vizsgálat eredményéről 2010. január 10-én azt közölte, hogy a felülvizsgálat során több súlyos hiányosságot találtak.
MTI