2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szaktárca érintett államtitkárságai haladéktalanul megkezdik az M6/M60 autópálya Szekszárd - Bóly - Pécs közötti szakaszának teljes műszaki felülvizsgálatát, kiemelt figyelemmel az alagutak műszaki állapotára és a jelenlegi hibák okaira - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken.

Pénteken a főváros irányából lezárták az M6/M60 autópálya alagútláncát, miután az autópályát üzemeltető cég felszíni repedéseket észlelt a "C" jelű alagút bevezető északi szakaszán. Az NFM közleménye szerint a minisztérium bekérte a koncessziós társaságtól a koncessziós szerződés szerint benyújtandó jelentést az M6 alagútjaiban történtekről. Az előzetes egyeztetések és a helyszíni jegyzőkönyv alapján a hibák elhárítása folyamatban van, a közlekedésbiztonsági kockázatok kizárása után a forgalom újraindulhat.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a hibák kijavítása a koncessziós társaság kötelessége, költségeit a magánpartner viseli. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az állam koncessziós szerződésben foglalt jogait maradéktalanul érvényesíteni kívánja, az útlezárás következményeit a rendelkezésre állási díjban érvényesíti.

A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. péntek arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a repedéseket csütörtökön a kora esti órákban észlelték, az alagút falán a meglazult részeket eltávolítják. A szakértői vizsgálatok lezárását követően a kivitelezők a következő napokban elvégzik a garanciális javítást.

Tavaly március 31-én adták át az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszát, amellyel gyorsforgalmi összeköttetés létesült Budapest és a baranyai megyeszékhely között. Az autópályaszakasz 81 kilométer hosszú, 266 milliárd forintba került. A pályán 87 híd és négy alagút is épült.

Az M6 autópálya másik szakaszát is vizsgálták korábban. A Dunaújváros-Szekszárd közötti szakasz műszaki felülvizsgálatát tavaly augusztusban indította el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az után, hogy május 30-án, a csapadékos időjárást követően Tengelicnél az autópálya jobb oldalának leállósávja 30 méter hosszan megsérült, és több helyen beszakadt. A tárca a vizsgálat eredményéről 2010. január 10-én azt közölte, hogy a felülvizsgálat során több súlyos hiányosságot találtak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!