Az üzletközpontok nemzetközi szervezetének vezető gazdasági szakértője szerint a karácsonyi bevásárlási szezon első napjának a forgalma nem jelzi automatikusan az időszak várható forgalmát. Azt olyan tényezők is befolyásolják, mint az időjárás, a különböző kedvezmények és a gazdaság egészének az állapota.
Az Amerikai Kiskereskedők Országos Szövetsége arra számít, hogy a Hálaadás és a karácsony közötti egy hónapban a forgalom 4,5
százalékkal mintegy 220 milliárd dollárra nő, ami elmarad az egy évvel korábbi 5,1 százalékos bővüléstől, számol be az MTI.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a comScore előrejelzése szerint 25 százalékkal nagyobb forgalom várható az internetes eladások terén is 2004 végén, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az idei ünnepi szezonban, novemberben és decemberben 15,1-15,5 milliárd dollárra tehető majd az amerikai internetes vásárlások összértéke.
MTI/Menedzsment Fórum
Rohammal indult a karácsonyi szezon az USA-ban
Jól indult a karácsonyi bevásárlási szezon az USA-ban a kereskedők számára: az emberek többet költöttek az üzletekben az időszak első napán, mint egy évvel korábban. A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, az amerikai Wal-Mart viszont rontott novemberi eladási várakozásán.