2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A co-branded, illetve affinity kártyák piaca dinamikusan bővül Európában, derült ki a MasterCard International kártyatársaság által szervezett budapesti konferencián. A magyar piacon is nő az ilyen típusú plasztikok súlya, az újonnan indított programok száma pedig közel duplájára emelkedett, értesült a Világgazdaság.

Dinamikusan növekszik a co-branded, illetve affinity típusú bankkártyák száma Európában. A második negyedévben 14 millió ilyen típusú plasztiklap volt forgalomban a kontinensen - hangzott el a MasterCard International kártyatársaság Budapesten megrendezett konferenciáján. Az elhangzottak szerint a kártyatársaság által kibocsátott hitelkártyák közül minden nyolcadik ebbe a körbe tartozik, a jelenleg is futó MasterCard co-branded kártyaprogramok száma pedig meghaladja a 2500-at Európában. Világszerte több mint 18 ezer co-branded, illetve affinity programot tartanak nyilván.

A kontinens legjobb teljesítményt nyújtó országai közé ebben a szegmensben a skandináv államok, Nagy-Britannia és Törökország tartozik. A növekedés leginkább a már meglévő programokból származik, az újak súlya láthatóan csökkenő tendenciát mutat.

Az egyéb kártyaszegmensekkel összehasonlítva a co-branded-szektor kiemelkedően teljesít. Míg például a tranzakciók volumene a MasterCard prémium kártyáknál 17 százalékkal, a standard változatoknál pedig hozzávetőlegesen a tizedével emelkedett az előző év azonos időszakához képest, addig az affinity, illetve co-branded plasztikoknál a bővülés megközelítette a 30 százalékot. Hasonló a helyzet a kibocsátott bankkártyák számát illetően is: míg a prémium kártyáknál a bővülés meg sem közelítette a tíz százalékot, a standard plasztikoknál pedig 12 százalék körül alakult, addig a co-branded-szegmensben több mint egynegyedével növekedett a kibocsátott bankkártyák száma, számolt be a Világgazdaság.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Co-branded kártyával csalogatnak a bankok

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!