Dinamikusan növekszik a co-branded, illetve affinity típusú bankkártyák száma Európában. A második negyedévben 14 millió ilyen típusú plasztiklap volt forgalomban a kontinensen - hangzott el a MasterCard International kártyatársaság Budapesten megrendezett konferenciáján. Az elhangzottak szerint a kártyatársaság által kibocsátott hitelkártyák közül minden nyolcadik ebbe a körbe tartozik, a jelenleg is futó MasterCard co-branded kártyaprogramok száma pedig meghaladja a 2500-at Európában. Világszerte több mint 18 ezer co-branded, illetve affinity programot tartanak nyilván.
A kontinens legjobb teljesítményt nyújtó országai közé ebben a szegmensben a skandináv államok, Nagy-Britannia és Törökország tartozik. A növekedés leginkább a már meglévő programokból származik, az újak súlya láthatóan csökkenő tendenciát mutat.
Az egyéb kártyaszegmensekkel összehasonlítva a co-branded-szektor kiemelkedően teljesít. Míg például a tranzakciók volumene a MasterCard prémium kártyáknál 17 százalékkal, a standard változatoknál pedig hozzávetőlegesen a tizedével emelkedett az előző év azonos időszakához képest, addig az affinity, illetve co-branded plasztikoknál a bővülés megközelítette a 30 százalékot. Hasonló a helyzet a kibocsátott bankkártyák számát illetően is: míg a prémium kártyáknál a bővülés meg sem közelítette a tíz százalékot, a standard plasztikoknál pedig 12 százalék körül alakult, addig a co-branded-szegmensben több mint egynegyedével növekedett a kibocsátott bankkártyák száma, számolt be a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok: