A Bricostore és a Praktiker is úgy látja, hogy a magyar piac telített, ezért a cégek elsősorban külföldön terjeszkednek - írja a Világgazdaság.
A jelenleg hét áruházat üzemeltető Bricostore Barkácsáruház Kft. 2007 tavaszán nyitja következő, hétezer négyzetméter eladóterű egységét. Hazánkban az 1997-ben alapított cég bővíti a leglassabban a hálózatát a német OBI és Praktiker, valamint az osztrák Baumax vezette piacon.
[ajanlo=291][igazitas=left/]A Bricostore "ráérős" magyarországi hálózatbővítése hátterében az áll, hogy a cégcsoport tulajdonosa, a francia GEMA és a P&A SA régiós szinten tervez. Már a magyar leányvállalat alapításakor úgy döntöttek, hogy Budapest lesz a kelet-európai terjeszkedés központja.
Látrányi Szabolcs marketingigazgató úgy látja: Romániában gyorsabbnak ígérkezik a befektetések megtérülése. A 2002 óta öttagúvá bővült bukaresti hálózatot így egy éven belül újabb két egységgel egészítik ki. A Bricostore egyik legnagyobb vetélytársával, a Praktikerrel Romániában is összecsap, ahol az utóbbinak már nyolc egysége van.
A Praktiker AG is úgy látja, hogy a magyar piac telített, ezért a cég ma már elsősorban Romániában és Bulgáriában terjeszkedik. A Bricostore elmúlt ősszel Horvátországban vetette meg a lábát a spliti áruház megnyitásával.
A piac érdekessége, hogy az olcsó távol-keleti áruk több éve kezdődött dömpingje mellett az elmúlt egy évben ismét tapasztalható az igényes lakberendezkedési cikkek és drágább szerszámok iránti keresletnövekedés - olvasható a Világgazdaságban.
A Bricostore piaci részesedése hazánkban 20 százalék körül van, bevétele 11 százalékkal nőtt az elmúlt évben.
Menedzsment Fórum
Romániában csap össze a Bricostore és a Praktiker
A Bricostore és a Praktiker is úgy látja, hogy a magyar piac telített, ezért a cégek elsősorban külföldön terjeszkednek - írja a Világgazdaság.