Az export-import forgalom nagyjából fele-fele arányban van. A magyar szempontból importáruk java része Távol-Keletről, illetve Amerikából érkezik. Érdekes, hogy eltűntek a koncentrált árumennyiségek. Ma a szállítmányozók döntő többsége nagyon kevés nagy partnerrel dolgozik, megbízói többségét inkább az éves szinten tíz-húsz-ötven konténeres árutulajdonosok teszik ki. Ezek kiszolgálása alapvetően más bánásmódot igényel. Ha az előbbinek néha lemarad egy-egy konténere az is baj, de még nem tragédia. Ugyanez annak az esetében, aki csak havonta egyet ad fel, üzleti katasztrófát is okozhat.
Folytatjuk
Magyar Közlekedés
Rotterdam tovább bővít - 1.rész
A hollandiai kikötő Európában a legnagyobb, az első számú kapcsolat a tengeri és a szárazföldi áruszállításban. Tíz esztendeje annak, hogy Magyarországon is külön képviseletet hozott létre, amelynek egy esztendeje Pető Ernő a vezetője. Annak ellenére, hogy a magyar áruforgalom szempontjából nem Rotterdam az első számú tengeri kijárat, nem kell szégyenkeznie a képviselet vezetőjének. A két ével ezelőtti mélypont után ismét növekszik az ebben az irányban folyó külkereskedelmi forgalom.