3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre nagyobb ütemben növekszik a ruházati cikkek forgalma. Idén az első félévben a háztartások ruhaneműre 25 százalékkal költöttek többet, mint múlt év január-júniusban. A forgalom értékben elérte a 136 milliárd forintot, szemben a múlt évi hasonló időszak 109, és a tavalyelőtti 100 milliárd forinttal. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató FashionScope című kutatása alapján.

A piac egyik jellemzője, hogy egyenletesen alakul a ruházati cikkek penetrációja, azaz a vizsgált időszakban legalább egyszer vásárló háztartások száma. Különböző ruhaneműket ugyanis a háztartások 77 százaléka vásárolt legalább egyszer tavalyelőtt fél év alatt, idén pedig 76 százalék.

A vásárolt mennyiség jelentősen növekszik, hiszen 2000 január-júniusban 75 millió ruhadarabot szereztek be a magyar háztartások, az idei hasonló időszakban azonban már 93 milliót. Két év alatt a növekedés 22 százalék.

A GfK első félévi adatai alapján megállapítható, hogy az összes forgalomból az egyes szegmensek közül a felsőruha részesedése mennyiségben és értékben is növekvő tendenciát mutat.

A piac bővülését jelzi az is, hogy amíg 2000 első felében 42 millió darab alsóruházati cikket vásároltak a háztartások, addig tavaly 44, idén pedig 46 milliót. Bár növekszik az alsóruházat forgalma, piaci részesedése mennyiségben némileg csökken: Az összes ruházati cikkből ugyanis múlt év első hat hónapjában még 53, idén pedig 50 százalék jutott erre a szegmensre. Értékben 14 százalék a tavalyi mutató, és 13 az idei.

Az alsóruházaton belül a női fehérnemű piaci részesedése idén mennyiségben 18, értékben pedig 17 százalék. Ez egyben azt is jelenti, hogy mennyiségben nincs változás a múlt évi hasonló időszakhoz képest. Értékben viszont 2 százalék növekedés állapítható meg.

Regionálisan mennyiségben is, értékben is az átlaghoz képest felülreprezentáltak az északkeleti megyék női fehérneműnél. Alulreprezentáltak pedig az északnyugati megyék.

A cipő mennyiségi részesedése változatlanul 11 százalék, értékben viszont 29-ről 26 százalékra csökkent idén az első félévben, a múlt évi hasonló időszakhoz képest.

Az adatokat a ruházati piac harmadik éve folyó vizsgálatával tárja fel GfK Piackutató Intézet. A 3,8 millió magyar háztartást fontos szempontokból reprezentáló 2000 háztartás bevásárlási naplót vezet. A naplóban havonta jelentik az intézetnek, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Így a kutatás tényszerű információt nyújt a magyarországi háztartások teljes ruházati cikk költéseiről, valamint az értékesítési csatornákról.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!