A nemzeti légitársaság a járatokat saját Fokker 70-es és a Carpatairtől bérelt Saab2000-es típusú repülőgépekkel üzemelteti. A cég elsősorban üzleti- és átszálló utasokra számít ezen a vonalon, továbbá a turistaforgalom élénkülésével is számol.
Mint ismert, az utasok - a Carpatairrel 2005-ben kötött code-share együttműködésnek köszönhetően - már eddig is utazhattak Malév-repülőjeggyel Kolozsvárra, ezeket a járatokat azonban a romániai partner üzemelteti.
177 ezer utas tavaly
Románia a Malév egyik legfontosabb stratégiai piaca, ahová jelenleg négy célállomásra – Bukarest, Temesvár, Marosvásárhely és Kolozsvár - hetente 56 járatot indít a cég. A romániai járatokat az elmúlt évben több mint 177 ezer utas vette igénybe, 12 százalékkal több, mint az előző évben; a bruttó jegyárbevétel 19 százalékkal bővült.
A térségben rejlő lehetőségeket jelzi, hogy a 2006-ban megnyitott marosvásárhelyi járat 2007-ben kilencven százalékos utas- és 75 százalékos bevétel-növekedést könyvelhetett el.
A Wizz duplázna Romániában
Romániába Ferihegyről a Maléven és a Carpatairen kívül a Tarom román nemzeti légitársaság, valamint a Wizz Air is közlekedtet járatokat. Utóbbi diszkont légitársaság 2007 novembere óta Marosvásárhely helyett Kolozsvárra repül Budapestről, a Budapest-Bukarest járatát viszont megszüntette.
A Wizz Air idén meg kívánja kétszerezni utasforgalmát és bevételét a román légipiacon, és ezzel az első helyre kerülne az ott tevékenykedő diszkont légitársaságok között. A fapados cég 2008. február végén indítja első belföldi járatát Romániában, Bukarest és Kolozsvár között. Belföldi járatokat jelenleg csak a Tarom üzemeltet az országban.
Tavaly egyébként a Blue Air után a Wizz Air szállította a legtöbb utast a román fapados piacon.
Menedzsment Fórum