Addig is vegyük észre a nyilvánvaló tényeket. Függetlenül attól, hogy a fenti adatokhoz hogyan választották a mintát, hogyan gyűjtötték és dolgozták fel a kérdőíveket, az internet egyre inkább a legfontosabb munkahelyről elérhető médium lesz. Ezt a hirdetők sem téveszthetik szem elől, és a munkahelyhez, a szabadidős tevékenységekhez-, illetve az életvitelhez kapcsolódó reklámoknak helye van a világhálón.
A munkahelyi közönség sikeres eléréséhez azonban számos tényezőt kell figyelembe venni:
- Tartalmaz-e a hirdetés olyan képi vagy hanghatást, amely tolakodó, így a felhasználó számára zavaró lehet munka közben.
-
- Figyeljünk oda a kiküldött anyagokra. Fontos tudni például, hogy a címzett rendszere tudja-e kezelni a HTML küldeményeket, amelyek élvezetesebb vizuális lehetőségeket biztosítanak, vagy tömör szöveges üzenetet kell küldenünk.
-
- A céges email-szűrőkön sok levél fennakad, ami azután a hatékonysági mutatókban mérhető.
-
- Fontos lehet, hogy az adott médiában van e lehetőség arra, hogy napszakok szerint fusson a hirdetés.
Noha a fentiek felmérés az amerikai adatokat tükrözik, a magyarországi helyzetet is érdemes megvizsgálni. Az év elején a GKI Gazdaságkutató Rt. - Westel Mobil Távközlési Rt. - Sun Microsystems Magyarország Kft. által közösen készített felmérés szerint az 5-nél több főt foglalkoztató cégek több, mint 80 százaléka rendelkezik internet eléréssel. A napi információs szükségletüket egyre többen elégítik ki a világhálóról, így már a hazai internetes lapok közönsége a nyomtatott sajtóéval vetekszik. Mindennek azonban a hirdetési piacon vajmi kevés látszata van. Vajon a hirdetők nem ismerik a tényeket, az online médiák gyengék, esetleg az ügynökségeknek kellene hatékonyabban fellépniük?