2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben az online média egyre nagyobb szereppel bír az emberek mindennapjaiban, a hirdetési piacon még mindig méltatlan szerepre van kárhoztatva. Pedig az internetes oldalak látogatottságban vetekednek a hagyományos médiákkal, és néhány célcsoportot a kutatások szerint itt lehetne a leghatékonyabban elérni. Vajon miért nem sikerül?

Addig is vegyük észre a nyilvánvaló tényeket. Függetlenül attól, hogy a fenti adatokhoz hogyan választották a mintát, hogyan gyűjtötték és dolgozták fel a kérdőíveket, az internet egyre inkább a legfontosabb munkahelyről elérhető médium lesz. Ezt a hirdetők sem téveszthetik szem elől, és a munkahelyhez, a szabadidős tevékenységekhez-, illetve az életvitelhez kapcsolódó reklámoknak helye van a világhálón.

A munkahelyi közönség sikeres eléréséhez azonban számos tényezőt kell figyelembe venni:

  • Tartalmaz-e a hirdetés olyan képi vagy hanghatást, amely tolakodó, így a felhasználó számára zavaró lehet munka közben.

  • Figyeljünk oda a kiküldött anyagokra. Fontos tudni például, hogy a címzett rendszere tudja-e kezelni a HTML küldeményeket, amelyek élvezetesebb vizuális lehetőségeket biztosítanak, vagy tömör szöveges üzenetet kell küldenünk.

  • A céges email-szűrőkön sok levél fennakad, ami azután a hatékonysági mutatókban mérhető.

  • Fontos lehet, hogy az adott médiában van e lehetőség arra, hogy napszakok szerint fusson a hirdetés.


Noha a fentiek felmérés az amerikai adatokat tükrözik, a magyarországi helyzetet is érdemes megvizsgálni. Az év elején a GKI Gazdaságkutató Rt. - Westel Mobil Távközlési Rt. - Sun Microsystems Magyarország Kft. által közösen készített felmérés szerint az 5-nél több főt foglalkoztató cégek több, mint 80 százaléka rendelkezik internet eléréssel. A napi információs szükségletüket egyre többen elégítik ki a világhálóról, így már a hazai internetes lapok közönsége a nyomtatott sajtóéval vetekszik. Mindennek azonban a hirdetési piacon vajmi kevés látszata van. Vajon a hirdetők nem ismerik a tényeket, az online médiák gyengék, esetleg az ügynökségeknek kellene hatékonyabban fellépniük?


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!