A legnagyobb forgalma természetesen az amerikai áruházaknak volt, ahol a Nielsen//NetRatings, a Goldman Sachs és a Harris Interactive közös felmérése szerint az idén is 30 százalék feletti növekedést mértek. Az október 29. és december 23-a közé eső időszakban az USÁ-ban 30,1 milliárdot hagytak a vásárlók a virtuális boltokban. Csupán egyetlen fontos szegmensben, a játékok terén nem regisztráltak a 2004-es adatokhoz képest jelentős növekedést. Ezt azonban a szakértők a Microsoft xbox piacra dobásának tudják be, mivel a termékre minden online boltnál várakozási lista van, így akik itt próbálták volna karácsony előtt megrendelni, azok aligha tudták volna az ünnepek idején átadni a játékot.
[ajanlo=1480][igazitas=left/]A szakembereket is meglepte, hogy a mostani karácsony alkalmával már minden második amerikai felnőtt vásárolt az interneten ajándékot. A világhálót igénybevevők a KPMG adati szerint ráadásul visszatérő vevők lesznek, miután csupán 6 százalékuk fejezte ki csalódottságát a webáruházak kapcsán.
Ami az öreg kontinens vállalkozásait illeti, itt sincs ok panaszra. Az Egyesült Királyságban még az amerikai számokat is felülmúlta a növekedés, a helyi statisztikai hivatal 50 százalékos bővülést mért. Dollárban számolva az e-kereskedelem forgalma 8,6 milliárdot tett ki. A dinamikus karácsonyi szezon mellett a britek év közben is előszeretettel látogatták az internetes áruházakat, így 2005-ben 33,8 milliárd dollárnak megfelelő forgalmat regisztráltak a szektorban. Az Egyesült Királyságban is mind több ember veszi igénybe a világháló nyújtotta lehetőségeket, a statisztikák szerint 24 millió brit vásárló volt tavaly az online boltokban.
Hasonló sikert tapasztaltak Franciaországban is, amely mögött a szakértők szerint az áll, hogy manapság minél olcsóbban és minél kisebb nyűggel kívántak túllenni a karácsonyi megpróbáltatáson az emberek. Tavaly éves szinten 2,9 milliárd eurót, vagyis közel 3,5 milliárd dollárt költöttek az interneten a gallok. A 2005-ös karácsonyi vásárlási szezonban az online vásárlások az egy évvel korábbihoz képest 36 százalékkal nőttek a Benchmark Group adatai szerint. Az utolsó negyedévben a franciák 50százalékkal többet költöttek, mint egy évvel korábban, és így az utolsó három hónapban 2 milliárd dollár felett hagytak a webáruházakban.