A mobilszolgáltatók által használt kereskedelmi szoftverek egyik fejlesztője, a Qpass felmérése, melyet az IT-Analysis.com közöl, arra a következtetésre jutott, hogy a válaszadók túlnyomó többsége lelkesedik a mobiltelefonos fizetési megoldások iránt: 80 százalékuk szívesen fizetne ezekért a szolgáltatásokért.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
Ugyanakkor azok közül, akik korábban már használták telefonjukat fizetésre, a tranzakciók 40 százalékában tapasztaltak valamilyen hibát a rendszer működésében. Ez a probléma az európai tartalomszolgáltatók körében is megjelent. A húsz megkérdezett szolgáltató 45 százaléka vélte úgy, hogy a jelenlegi mobil kereskedelmi rendszerek „gyengék”, míg további 40 százalék szerint teljesen alkalmatlanok funkciójuk ellátására.
A tartalomszolgáltatók gyakran tartanak attól is, hogy a hálózatok üzemeltetői nem rendelkeznek a szolgáltatás beindításához szükséges üzleti alkalmazásokkal, melyek megfelelően támogathatnák az ilyesfajta tranzakciókat. Például a számlázási rendszer képtelen kezelni az új, rugalmasabb árazási modelleket. Úgy érzik, ez gátolja leginkább az új szolgáltatások megjelenését és elterjedését.
Az Európai Unióban a mobiltelefonos bevételek nagy része még mindig az emelt díjas SMS-szolgáltatásokból származik, ezen belül is nagyrészt a csengőhangokból és hátterekből. Részesedésük ugyanakkor csökken, ahogy egyre inkább teret nyernek a hálózatban játszható videó- és szerencsejátékok. Mivel pedig az ügyfelek nyitottak az újabb és újabb szolgáltatásokra, már csak az iparági szereplőkön múlik, hogy olyan áran kínálják ezeket, amelyet a felhasználók hajlandóak is megfizetni.
A kereskedelmi hálózatok, a parkoló-üzemeltetők és a közlekedési társaságok a jelek szerint már tettek előkészületeket a mobiltelefonos fizetés bevezetésére. Az e-pénzzel kapcsolatos készülő EU-szabályozás, valamint a telefonok széles körű használata mind azt mutatja, közeleg az idő, amikor többre is használhatjuk mobilunkat, mint csengőhangok letöltésére.
Menedzsment Fórum
Sikerre számíthatnak a mobil fizetési megoldások az EU-ban
Mivel lassan a világ teljes népessége rendelkezni fog legalább egy mobiltelefonnal, a hálózatüzemeltetők újabb szolgáltatások bevezetésén törik a fejüket, melyek közül legnagyobb sikerre a mobilos fizetési technológiák számíthatnak, derül ki egy nemrégiben végzett felmérésből.