A szerződésben további 15o, 4 tengelyes, alumínium eltolható oldalfalú vagonra szóló megrendelés is szerepel. A vasúttársaság új vezetése a megismételt eljárásban tegnap hirdetett eredményt. A gyártást a Dunavagon Kft nyerte, amely valószínűleg külföldön gyártatja majd le a vasúti kocsikat. Az a konzorcium, amelynek a MÁV debreceni járműjavító kft is tagja, ismét sikertelenül szerepelt. Kerékgyártó Imre ügyvezető igazgató elmondta: ez a 15o tehervagon lehetett volna a kft első negyedévi munkája 2oo3-ban, így ha nem tudják a kiesett megrendelést pótolni, a cégnél nagyarányú elbocsátások várhatók.
Kerékgyártó Imre szerint elképzelhető, hogy meg kell válniuk a dolgozói létszám egynegyedétől, ami 15o-2oo embert jelent. A társaság mindent megtesz, hogy az elbocsátásokat elkerülje - január 6-án kezdik pl. gyártani azokat a tartóoszlopokat, amelyeket egy németországi nehézipari csarnokhoz készítenek. Összesen 5o tonna nyersanyagot dolgoznak fel, a megrendelés több mint 4 millió forint bevételt jelent. Tárgyalnak emellett egy német teherautógyárral is, amely évente akár több ezer darab kamion-alvázat rendelne Debrecenből.
Sikertelen pályázat – csődközeli helyzet
Ha nem sikerül újabb megrendelésekhez jutni, a MÁV Debreceni Járműjavító kft jövőre kénytelen lesz elbocsátani dolgozóinak egynegyedét. Két éve tart és már kétszer volt eredménytelen az a pályázat, amelyet a MÁV írt ki 15o darab tehervagon gyártására.