Miközben a tavalyi év során az ásványvizek és szénsavas üdítőitalok eladása jelentősen növekedett, addig az alkoholmentes gyümölcstartalmú italok piaca stagnált - mondta Fazekas Endre a Sió-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója. Ez úgy történt, hogy eközben a gyümölcstartalmú italok ára az inflációnál kisebb mértékben emelkedett.
A vezető elmondta, hogy az elmúlt időszakban Magyarországon a százszázalékos gyümölcslevek (dzsúszok) aránya immáron tíz százalék fölé került, a 25 százalék fölötti gyümölcstartalommal bíró nektárok részesedése azonban az olcsó, kisebb koncentrációjú úgynevezett gyümölcsitalok előretörése miatt visszaesett. Az alsó piaci szegmensben pedig a kereskedelmi márkák három év alatt megtízszerezték másfél százalékos részesedésüket. Ennek ellenére a Sió, Hohes C, Granini és Suzy márkák révén a felső szegmensben dominánsabb Sió-Eckes Kft. piacvezetőként tavaly már közel a teljes piac negyedét magáénak tudhatta.
Sió-Eckes a gyümölcslé piac élén
A Sió-Eckes Kft. piacvezetőként tavaly már közel a teljes piac negyedét magáénak tudhatta.