2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi fuvarkapacitási többlet, az engedélykötelezettség május 1-jei megszűnése, a környező országok fuvarozóinak tovább fokozódó jelenléte, csökkenő díjakat és lehetőségeket hoz a magyar fuvarpiacon - tájékoztatott Karmos Gábor, az MKFE főtitkár-helyettese.

Az MKFE szakembere az egyesület szakmai tanácskozása után közölte: a problémák csökkentése érdekében az egyesület szorgalmazza a külföldi fuvarozók fokozott adminisztratív és a járműveik műszaki megfelelőségének ellenőrzését, továbbá visszatartó szankciók alkalmazását. Az október 20-i állapot szerint Magyarországon 27.790 közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás működik, 6,6 százalékkal több, mint a május 1-je előtt. Ebből árufuvarozó 26.124, ami 5 százalékkal haladja meg a csatlakozás előtti állapotot.

[ajanlo=84][igazitas=left/]Karmos Gábor közölte: május 1-je óta, összesen 17.562 eurolicence közösségi engedélyt adtak ki a Közlekedési Felügyeletek, míg a csatlakozás előtt a korlátlan illetve a korlátozott nemzetközi fuvarozási tevékenységi engedélyek száma mindössze 9.700-at tett ki. Kifejtette: mivel a külföldi fuvarozók a piaci részesedés tekintetében évek óta előnyben vannak a magyarokkal szemben az egyesület nem tartotta célszerűnek a piac szélesebb megnyitását, a kontingensek felszabadítását, a bilaterális engedélyek eltörlését. Ez a piacszabályozási lehetőség azonban a csatlakozás pillanatában az EU tagországokra vonatkozóan megszűnt, előre látható volt, hogy ez jelentősen megnöveli, illetve megnövelte mind a külföldi, mind a magyar kapacitás-kínálatot.

Karmos Gábor szerint az EU-n kívüli teherautósokkal szemben viszont az MKFE továbbra is ragaszkodik a verseny korlátozásához. Következetesen érvényt szerez korábban kialakított és képviselt álláspontjának, mely szerint a kölcsönös kontingens teljes mennyisége, csak a legalább az Euro2-es vagy azt meghaladó környezetvédelmi besorolású járműszerelvényekkel legyen használható. Az EU-n kívüli fuvarozók verseny-előnyének további korlátozását jelenti a járművekkel szemben támasztott műszaki követelmények betartatása, ellenőrzése, hatóságilag elrendelt javíttatása, a rossz műszaki színvonalú járművek határon történő visszafordítása. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Egyenrangúvá váltak a magyar fuvarozók az EU-ban
A nagyobb fuvarozók már külföldön tankolnak
Etikai kódexet készítettek a fuvarozók

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!