1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar háztartások élelmiszer- és háztartási vegyiáru-vásárlása 17 százalékkal nőtt január-októberben, így az első tíz hónapban meghaladta az 1500 milliárd forintot - áll a GfK Piackutató Intézet legújabb felmérésében.

A vásárlásokon belül a hipermarketek térnyerésének üteme lelassult, a kis boltok pozíciója viszont megszilárdult. A bolttípusok közül a hipermarketre 18 százalék, szupermarketre 14 százalék, míg a diszkontokra 15 százalék jutott idén az első tíz hónapban. Az előző év hasonló időszakához képest a hipermarketek részaránya 2 százalékponttal nőtt, egy évvel korábban azonban az emelkedés még 3 százalékpont volt.

A kis boltok forgalmi részesedése 36 százalék volt az idén január-októberben. Ebbe a kategóriába a 400 négyzetméternél kisebb üzletek tartoznak. Pozíciójuk idén az első tíz hónapban nemhogy gyengült volna az előző év hasonló időszakához képest, hanem egy százalékponttal javult is. Okát a piackutatók főleg abban látják, hogy a láncba tömörült kis boltok vállalatai és beszerzési társulásai a korábbiaknál hatékonyabban működnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!