2001. december 13. 11:00

Az Európai Unióban a fogyasztóvédelem győzött a spam felett. Az Unióban jövőben betiltják a kéretlen e-mail, fax és telefonhirdetéseket - egyezett meg az EU távközlési tanácsa.

Nagy Britannia valószínűleg a kevésbé korlátozó változatot fogja választani - és a marketing cégek kampányoltak a spamért, hogy megmaradjon legalább „opt-out” formában. Az európai döntés azt jelenti, hogy Nagy Britanniában továbbra is fogadni fogják a nem kívánt emailek tömegeit. A Gartner becslése szerint, a vállalatok által fogadott email-ek 34%-a ilyen. Az „opt-out” megközelítés elfogadásával a kormány súlyosbítja a spam problémát, mondta Francois Lavaste, a Brightmail, európai email menedzsment vállalat alelnöke.

Sokba kerül a címzetteknek

Az olcsó Viagra és a hogyan gazdagodjunk meg gyorsan tervek email hirdetések az angol vállalatoknak 50,000 Fontba kerül évente - a MessageLabs, egy email biztonsági cég, kutatásai szerint. A spam levelek eltömítik az email szervereket, elpazarolják a drága Internet sávszélességet - derül ki egy 200 angol cég által készített tanulmányból.

A fenti adatokat a Gartner elemzőinek felmérései is megerősítik. A MessageLabs szerint egy átlagos dolgozó – akiknek évi 25000 Font a fizetése - naponta 10 percet tölt azzal, hogy megszabadítsa a postaládáját a fölösleges üzenetektől, ami 2 Fontba kerül minden alkalmazott után a vállalatnak. Egy 100 alkalmazottat foglalkoztató cégnél az összeg eléri az évi 47,000 Fontot. De Jos White, a MessageLabs alapítója elmarasztalta a vállalatokat, hogy nem veszik komolyan a spam problémát. "Pillanatnyilag nagyon keveset tesznek azért, hogy megoldást találjanak a kérdésre. Még az USA-ban is, ahol pedig a spam óriási probléma, csupán a vállalatok fele rendelkezik eszközökkel, amelyekkel kiszűri a kéretlen emaileket", - mondta. Elmondása szerint az Egyesült Királyságban még kevesebb vállalat törődik a szűréssel, annak ellenére, hogy a vállalatok kétharmada úgy gondolja, hogy a spam-et szabályozni kell. De ezen megállapítások eltérnek a DoubleClick - egy amerikai Internet hirdetési cég - kutatásától. Ez megállapította, hogy az Internet felhasználók több, mint 82%-a legalább egyszer már vásárolt online, miután kapott egy email hirdetést.