Zöld fenyős logók és Spar feliratok lepik el három-négy éven belül az országot a Spar Magyarország Kft. tervei szerint. A vállalat 200 szupermarketre, valamint 35-40 kisebb területű hipermarketre kívánja növelni egységei számát, jelentette ki a lánc vezérigazgatója, Feiner Péter. Miközben a napokban zöldmezős beruházás keretében nyitnak két új egységet, nem áll tőlük távol a kisebb láncok felvásárlása sem.
[ajanlo=173][igazitas=left/]A vezető úgy véli, a teljes kereskedelmi piacon telítettség tapasztalható. A hipermarket erősödés főként a kisboltokat viselte meg, bár a szupermarketektől is elvont némi forgalmat. Elemzői vélekedések szerint azonban a jövőben csökken a jelenlegi autós, ráérős vásárlások száma, az emberek egyre inkább a közelükben lévő egységeket fogják felkeresni. A Spar pedig oda megy, ahol a fogyasztó lakik és helyben próbál kényelmes megoldást kínálni a vásárlásra, fogalmazott Feiner.
A Spar belvárosi üzleteiben elindított egy modernizáló programot is, ahol nagyobb hangsúlyt fektetnek az előre csomagolt termékekre, illetve úgynevezett convenience-szigetek létrehozására. Arra a kérdésre, hogy tervezik-e nyugati mintára automata mintaboltok hazai üzemelését, az igazgató nemleges választ adott.
A Spar Magyarország 1991-ben nyitotta első üzletét Magyarországon. Az elmúlt 14 év során számos felvásárlást hajtott végre. Bekebelezte a szegedi Élikert, az izraeli tulajdonú Super közértláncot, a Billa egységeit, s legutóbb megszerezte a Kaiser's 22 egységből álló hálózatát is. Óvatos becslés szerint a vállalat 8 százalékos részesedéssel bír a szupermarketpiacon, s így a legnagyobb szereplőnek számít, áll a Napi Gazdaságban.
Spar terjeszkedés a hazai szupermarket piacon
Mintegy húsz kisebb és négy-öt nagyobb üzlet nyitását tervezi évente a Spar Magyarország Kft. A vállalat nyolc százalékot mondhat magáénak az élelmiszer és fogyasztási cikk piacon, írja a Napi Gazdaság.