2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mintegy húsz kisebb és négy-öt nagyobb üzlet nyitását tervezi évente a Spar Magyarország Kft. A vállalat nyolc százalékot mondhat magáénak az élelmiszer és fogyasztási cikk piacon, írja a Napi Gazdaság.

Zöld fenyős logók és Spar feliratok lepik el három-négy éven belül az országot a Spar Magyarország Kft. tervei szerint. A vállalat 200 szupermarketre, valamint 35-40 kisebb területű hipermarketre kívánja növelni egységei számát, jelentette ki a lánc vezérigazgatója, Feiner Péter. Miközben a napokban zöldmezős beruházás keretében nyitnak két új egységet, nem áll tőlük távol a kisebb láncok felvásárlása sem.

[ajanlo=173][igazitas=left/]A vezető úgy véli, a teljes kereskedelmi piacon telítettség tapasztalható. A hipermarket erősödés főként a kisboltokat viselte meg, bár a szupermarketektől is elvont némi forgalmat. Elemzői vélekedések szerint azonban a jövőben csökken a jelenlegi autós, ráérős vásárlások száma, az emberek egyre inkább a közelükben lévő egységeket fogják felkeresni. A Spar pedig oda megy, ahol a fogyasztó lakik és helyben próbál kényelmes megoldást kínálni a vásárlásra, fogalmazott Feiner.

A Spar belvárosi üzleteiben elindított egy modernizáló programot is, ahol nagyobb hangsúlyt fektetnek az előre csomagolt termékekre, illetve úgynevezett convenience-szigetek létrehozására. Arra a kérdésre, hogy tervezik-e nyugati mintára automata mintaboltok hazai üzemelését, az igazgató nemleges választ adott.

A Spar Magyarország 1991-ben nyitotta első üzletét Magyarországon. Az elmúlt 14 év során számos felvásárlást hajtott végre. Bekebelezte a szegedi Élikert, az izraeli tulajdonú Super közértláncot, a Billa egységeit, s legutóbb megszerezte a Kaiser's 22 egységből álló hálózatát is. Óvatos becslés szerint a vállalat 8 százalékos részesedéssel bír a szupermarketpiacon, s így a legnagyobb szereplőnek számít, áll a Napi Gazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!