2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Kommunikációs Klub május 9-i alkalmán a sportkommunikáció és az üzleti szféra kapcsolatát tárgyalták ki az előadók, moderátorunk és a hallgatóság segítségével.

Fábián László, a Médiasprint ügyvezetője, ismert sportoló arról beszélt milyen szempontok szerint választ eseményt, sportágat egy sport-szponzorációban gondolkodó marketing-kommunikációs szakember?

„Érdemes gondolkodni a szponzorációban, mert ez megtérülő üzlet. Cégem 6. éve van piacon, hogy segítse, támogassa ügynökségként, azokat, akik sportesemények szponzorációján gondolkodnak.
Mind a 3 itt előadó úrral kapcsolatban vagyok. Csak erősíteni tudom ami itt elhangzott: üzlet a szponzoráció, meg kell térülnie a befektetésnek. Mérni lehet és kell – vélekedett meghívóttunk.

Előadásából az alábbi szempontrendszereket emelte ki, hogy mi a fontos a döntésben, mi lehet a motiváció:

  • Eseménynek milyen megítélése, értéke van azokon a sportágakon belül

  • Maga a szponzorált milyen helyszínen jelenik meg

  • A célcsoportokat hogyan és miként éri el az adott támogatás

  • Más események, amelyek befolyásolhatják a szponzor választását (konkurens események, vagy hasonló értékűek, nagyságrendűek)

  • Milyen kreatív megoldásokat kínál a szponzor ama bizonyos sportágon belül

  • Hogyan valósul meg a kommunikáció/szponzoráció


  • Fábián úr hangsúlyozta, hogy a szponzoráció kommunikáció nélkül nem működik.

    „8-12 évvel ezelőtt még ezt tanultam: 1 Ft szponzoráció, 1 Ft kommunikáció. Ez már jóval túlnőtt ezen, hiszen a szponzoráció 1 Ft-ja többszöröse a kommunikációnak. Többször annyit ér.
    Vízilabda és jégkorong események szervezésekor, mi a kommunikációt céloztuk meg többoldalúan, hogy a szponzor igényeit kielégítse.
    Médiatervünk a kommunikáció minden területét érinti: olyan kommunikációs csomagot sikerült összehoznunk, ami elősegítette az esemény és a szponzorok kommunikációját. A befektetés eredményeképp az a mérési adat jött ki, hogy 1 Ft-ra 3 jött ki.

    Feladatomnak azt tartom, hogy tanítsam az ügynökségeket, a klasszikus kommunikációs cégek mellett szükség van a saját cégemhez hasonlókra, mivel ez egy fontos szakterület. Együttgondolkodva a cégekkel, ügyféllel – mindhárom szerep nagyon fontos, s a negyedik: a célközönségnek, aki lehetőleg a legtöbbet kell, hogy megkapja.

    Az előadások végén több a témához kapcsolódó kérdésre is választ kaptak a résztvevők.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!