2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kommunikációs Klub május 9-i alkalmán a sportkommunikáció és az üzleti szféra kapcsolatát tárgyalták ki az előadók, moderátorunk és a hallgatóság segítségével.

Fábián László, a Médiasprint ügyvezetője, ismert sportoló arról beszélt milyen szempontok szerint választ eseményt, sportágat egy sport-szponzorációban gondolkodó marketing-kommunikációs szakember?

„Érdemes gondolkodni a szponzorációban, mert ez megtérülő üzlet. Cégem 6. éve van piacon, hogy segítse, támogassa ügynökségként, azokat, akik sportesemények szponzorációján gondolkodnak.
Mind a 3 itt előadó úrral kapcsolatban vagyok. Csak erősíteni tudom ami itt elhangzott: üzlet a szponzoráció, meg kell térülnie a befektetésnek. Mérni lehet és kell – vélekedett meghívóttunk.

Előadásából az alábbi szempontrendszereket emelte ki, hogy mi a fontos a döntésben, mi lehet a motiváció:

  • Eseménynek milyen megítélése, értéke van azokon a sportágakon belül

  • Maga a szponzorált milyen helyszínen jelenik meg

  • A célcsoportokat hogyan és miként éri el az adott támogatás

  • Más események, amelyek befolyásolhatják a szponzor választását (konkurens események, vagy hasonló értékűek, nagyságrendűek)

  • Milyen kreatív megoldásokat kínál a szponzor ama bizonyos sportágon belül

  • Hogyan valósul meg a kommunikáció/szponzoráció


  • Fábián úr hangsúlyozta, hogy a szponzoráció kommunikáció nélkül nem működik.

    „8-12 évvel ezelőtt még ezt tanultam: 1 Ft szponzoráció, 1 Ft kommunikáció. Ez már jóval túlnőtt ezen, hiszen a szponzoráció 1 Ft-ja többszöröse a kommunikációnak. Többször annyit ér.
    Vízilabda és jégkorong események szervezésekor, mi a kommunikációt céloztuk meg többoldalúan, hogy a szponzor igényeit kielégítse.
    Médiatervünk a kommunikáció minden területét érinti: olyan kommunikációs csomagot sikerült összehoznunk, ami elősegítette az esemény és a szponzorok kommunikációját. A befektetés eredményeképp az a mérési adat jött ki, hogy 1 Ft-ra 3 jött ki.

    Feladatomnak azt tartom, hogy tanítsam az ügynökségeket, a klasszikus kommunikációs cégek mellett szükség van a saját cégemhez hasonlókra, mivel ez egy fontos szakterület. Együttgondolkodva a cégekkel, ügyféllel – mindhárom szerep nagyon fontos, s a negyedik: a célközönségnek, aki lehetőleg a legtöbbet kell, hogy megkapja.

    Az előadások végén több a témához kapcsolódó kérdésre is választ kaptak a résztvevők.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!