Fábián László, a Médiasprint ügyvezetője, ismert sportoló arról beszélt milyen szempontok szerint választ eseményt, sportágat egy sport-szponzorációban gondolkodó marketing-kommunikációs szakember?
Érdemes gondolkodni a szponzorációban, mert ez megtérülő üzlet. Cégem 6. éve van piacon, hogy segítse, támogassa ügynökségként, azokat, akik sportesemények szponzorációján gondolkodnak.
Mind a 3 itt előadó úrral kapcsolatban vagyok. Csak erősíteni tudom ami itt elhangzott: üzlet a szponzoráció, meg kell térülnie a befektetésnek. Mérni lehet és kell vélekedett meghívóttunk.
Előadásából az alábbi szempontrendszereket emelte ki, hogy mi a fontos a döntésben, mi lehet a motiváció:
- Eseménynek milyen megítélése, értéke van azokon a sportágakon belül
-
- Maga a szponzorált milyen helyszínen jelenik meg
-
- A célcsoportokat hogyan és miként éri el az adott támogatás
-
- Más események, amelyek befolyásolhatják a szponzor választását (konkurens események, vagy hasonló értékűek, nagyságrendűek)
-
- Milyen kreatív megoldásokat kínál a szponzor ama bizonyos sportágon belül
-
- Hogyan valósul meg a kommunikáció/szponzoráció
-
Fábián úr hangsúlyozta, hogy a szponzoráció kommunikáció nélkül nem működik.
8-12 évvel ezelőtt még ezt tanultam: 1 Ft szponzoráció, 1 Ft kommunikáció. Ez már jóval túlnőtt ezen, hiszen a szponzoráció 1 Ft-ja többszöröse a kommunikációnak. Többször annyit ér.
Vízilabda és jégkorong események szervezésekor, mi a kommunikációt céloztuk meg többoldalúan, hogy a szponzor igényeit kielégítse.
Médiatervünk a kommunikáció minden területét érinti: olyan kommunikációs csomagot sikerült összehoznunk, ami elősegítette az esemény és a szponzorok kommunikációját. A befektetés eredményeképp az a mérési adat jött ki, hogy 1 Ft-ra 3 jött ki.
Feladatomnak azt tartom, hogy tanítsam az ügynökségeket, a klasszikus kommunikációs cégek mellett szükség van a saját cégemhez hasonlókra, mivel ez egy fontos szakterület. Együttgondolkodva a cégekkel, ügyféllel mindhárom szerep nagyon fontos, s a negyedik: a célközönségnek, aki lehetőleg a legtöbbet kell, hogy megkapja.
Az előadások végén több a témához kapcsolódó kérdésre is választ kaptak a résztvevők.