A MÁV részesedése a hazai fuvarozási piacon harmadik éve 30 százalék. Az uniós elvárásoknak megfelelően a MÁV-on belül az árufuvarozási üzletág önállóan működik. Az országban 15, úgynevezett területi árufuvarozási központ tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel. Az önállósodástól a szolgáltatási színvonal javulását várják.
Tavaly Európa-szerte csökkent a vasúti áruszállítás, Nyugat-Európában 3,3 százalékos, a keleti régióban pedig 1,8 százalékos volt a visszaesés. Magyarországon is jóval kevesebb árut szállítottak vas- és közúton is. Emiatt nehéz lesz a MÁV idei árufuvarozási üzleti tervének teljesítése is. Míg tavaly 43,8 millió tonna árut szállított a MÁV, az idei terv 44,2 millió tonnával számol. Sok a bizonytalansági tényező; ezek közé tartozik a mezőgazdaság helyzete, valamint a környező országok gazdasági tevékenységének hatása a hazai termelésre.
A MÁV árufuvarozási szakigazgatóságának az uniós csatlakozásig több stratégiai feladatot kell megoldania. A tervek között szerepel a teherkocsipark korszerűsítése, az iparvágányok rehabilitációja, a minőségirányítási rendszer létrehozása és az elektronikus kereskedelem fejlesztése is. A MÁV komplex árufuvarozási és logisztikai szolgáltatást kíván biztosítani partnerei számára. Ebbe beletartozik a fuvarozás, a spedíció, a kisáru-fuvarozás és a korszerű információs szolgáltatások is. Ezeket a MÁV saját társaságaival együttműködve nyújtja az ügyfeleknek. A tervek szerint a jövőben tovább szélesítenék a szolgáltatási kört. A MÁV generálvállalkozóként működve az árut a gyártás helyétől a felhasználás helyéig továbbítaná.
Stabil a MÁV helyzete a fuvarozási piacon
A MÁV részesedése a hazai fuvarozási piacon harmadik éve 30 százalék. Az uniós elvárásoknak megfelelően a MÁV-on belül az árufuvarozási üzletág önállóan működik.