Romániában 38 százalékkal, Lengyelországban 24 százalékkal és Magyarországon 19 százalékkal fektettek be több pénzt a klasszikus médiahirdetési ágazatba 2000-hez képest - állapította meg egy Kölnben nyilvánosságra hozott tanulmány, amelyet az IP társaság és az RTL csoport készített. Ugrásszerűen nőtt a televíziós hirdetések aránya is.
A Hirdetés 2002 - Nemzetközi Alapadatok című tanulmány szerint a klasszikus médiumokat és az internetet vizsgálva, az egy főre jutó hirdetés pénzben kifejezve az Egyesült Államokban volt a legmagasabb: fejenként 555 euró. A második helyen Svájc áll, fejenként 381 euróval, majd Norvégia következik 371 euró és Japán 305 euróval fejenként.
Németország a középmezőnyben tanyázik, a hirdetési kiadások egy főre jutó összege itt 187 euró volt. A legkevesebbet, fejenként 19 eurót Szlovákiában költöttek erre a célra. A felmérés 22 európai országra, valamint az Egyesült Államokra és Japánra terjedt ki.
Stabil a kelet-európai reklámpiacok helyzete
Ellentétben a világ más részeit, ahol a bizonytalan gazdasági helyzetben a cégek jelentősen visszafogták marketingkiadásaikat, a kelet-európai reklámpiacon ez nem volt érzékelhető. Egyes országokban kétszámjegyű volt a növekedés az előző évhez képest. Egy most publikált tanulmány szerint Romániában, Lengyelországban és Magyarországon fektettek be többet 2000-hez képest.