2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon évente átlagosan mintegy 28 millió palack pezsgő fogy el, ez a mennyiség az utóbbi időben stagnál a Henkell und Söhnlein cégcsoport szerint. Az idén a fogyasztás akár 3 százalékkal is visszaeshet.

Az ezeredforduló óta állóvíz

A pezsgőpiac legutóbb Magyarországon az ezredfordulón élénkült meg némileg, ekkor 31 millió palackot adtak el egy évben, mondta a Henkell und Söhnlein magyarországi marketing vezetője, Vass Gábor. Ezt követően azonban visszaesett a fogyasztás a normál szintre. A piac állandóságát mutatja, hogy a múlt évben mintegy 4 százalékos növekedést tapasztaltak ebben a piaci szegmensben, ám az idén a fogyasztás várhatóan 2-3 százalékkal visszaesik, a szakember szerint.

Egy pezsgő legyen olcsó, egy pezsgő legyen finom...

A magyar pezsgőpiac kettészakadt az úgynevezett olcsóbb illetve drágább áruk kategóriájára. Az olcsóbb áruk közé a szakértők a habzóborokat és az olcsó saját márkás termékeket sorolják. Ez jelenleg a piac nyolc-tíz százalékát teszi ki.

A fennmaradó hányad az a 400-600 forintos pezsgőkategória, amelyet a legtöbben vásárolnak és a cégek is ezt tekintik márkás kínálatnak. A Henkell und Söhnlein cégcsoport a magyar pezsgőpiacon piacvezető 70 százalékos részesedésével. A társasághoz két ismert pezsgő termékcsalád tartozik, a BB és a Törley. A BB termékekből mintegy 25 százalék, a Törleyből pedig mintegy 40 százalék fogy. A 70 százalékból a fennmaradó hányad a Henkell und Söhnlein cégcsoport más márkáiból tevődik össze.

Lassú bővülés a piacvezetőnél

A cégcsoport Magyarországon a múlt évben 48 millió palack bort, illetve pezsgőt adott el. Ebben az évben a nettó árbevétel valamivel meghaladta a 11 milliárd forintot. Az idén az eladott mennyiség várhatóan 200 ezer palackkal haladja meg a múlt évit, a nettó árbevétel pedig előreláthatólag több lesz 12 milliárd forintnál. Jövőre a cégcsoportnál 12,6 milliárd forintos nettó árbevétellel számolnak, mivel az exportpiacokon az utóbbi években visszaesés volt, ezért a forgalom nem bővült a tervezett dinamikával. A Henkell und Söhnlein cégcsoport árbevételének 75 százaléka belföldön, a fennmaradó hányad külföldön realizálódik. A cégcsoport teljes árbevételének mintegy fele pezsgőeladásból származik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!