A tanulmány szerint az év második negyedévében 36 millió készülék talált gazdára, és az elmúlt időszakhoz hasonlóan ezek legnagyobb arányban a Nokia logóját viselték, így a finnek tovább növelték piaci részesedésüket.
A második számú handy gyártó a Motorola is jó negyedévet tudhat maga mögött, nem úgy a Sony-Ericsson duó, melynek stratégiája, miszerint a drágább telefonokra koncentrál nem sikerült túl fényesen.
A szakemberek szerint idén a mobilok száma eléri a 417 milliót, amely a 2001 év végi 393 millióhoz képest meglehetősen lassú növekedést jelent. Figyelembe véve ugyanakkor, hogy a 2001-es év volt a mobiltávközlési piacon az első év, hogy az eladott készülékek száma az egy évvel korábbihoz képest csökkent, reményre adhat okot a gyártók számára.
A cégek világpiaci részesedése a Strategy Analytics felmérése szerint:
- Nokia: 37.2%
-
- Motorola: 17.3%
-
- Samsung: 9.8%
-
- Siemens: 8.5%
-
- Sony-Ericsson: 5.2%
-
- Egyéb: 22.1%