[ajanlo=228][igazitas=left/]Az MTI információi szerint az új légitársaság - amelynek alaptőkéje 80 millió jüan (9,66 millió dollár) - jövőre tervezi indítani első járatát. Ahogy az a Menedzsment Fórumon már korábban olvasható volt, Kína első magán légitársasága, az Okay Airlines március ötödikén startolt.
A kínai légiipari liberalizálás a gyorsan emelkedő utasszám eredménye, azt ugyanis az állami cégek egyedül nem tudnák kezelni. A polgári repülési hatóság adatai szerint tavaly több mint 100 millió légi utast szállítottak Kínában, ami 2003-hoz képest 38 százalékos emelkedést jelez.
A Légitársaságok Nemzetközi Szövetsége (IATA) szerint rövid- és középtávon Kína lesz a globális gazdaság egyik fő hajtóereje, és emiatt jelentősen szaporodnak az üzleti utak Kína és Észak-Amerika között, míg Amerikából India felé az utasforgalom évente várhatóan 10 százalékkal emelkedik majd.
Menedzsment Fórum
Startol a negyedik kínai magán légitársaság
Megadta a működési engedélyt Kína legújabb magán-légitársaságának az ország légi hatósága. Az East Star Airlines Kína negyedik légi fuvarozója. Székhelye az ország középső részén lévő Hubei tartományban van, három cég hívta életre, élükön a China East Star idegenforgalmi és ingatlanforgalmazó vállalattal. Eddig három légi fuvarozó kapott engedélyt Kínában: az Okay Airlines, a Sencsen Airlines és a Spring Airlines.