Az együttműködés célja, hogy a hazai honlapok a VLR kutatássorozaton belül hiteles információkkal lássák el a legnagyobb online médiavásárló, médiatervező és hirdető cégek munkatársait a legnépszerűbb hazai honlapok látogatóinak jelenlegi összetételéről és annak változásairól.
Az online médiavásárlók segítségével összeállított kérdőívvel végzett felmérés összehasonlíthatóvá teszi a honlapok látogatóinak demográfiai összetételét, és választ ad arra is, hogy milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott célcsoport eléréshez, milyen egyéb médiákat használnak a látogatók, illetve, hogy a vizsgált honlapok hol helyezkednek látogatói összetételük alapján a hazai internetes média mátrixban. A VLR 2004-es kutatás az eddigiektől eltérően már a "tegnapi" látogatottságot is méri, amely így pontosabb médiatervezést tesz lehetővé.
Stratégiai együttműködés médiatervezők és kutatók között
Az NRC Piackutató Kft. és a TGI Magyarország Kft. 2004-ben több éves stratégiai megállapodást kötött az OMD média-, és a Kirowski interaktív ügynökségekkel a VLR online életstílus kutatás adatainak a médiatervezést segítő információinak a felhasználására.