[ajanlo=474][igazitas=left/]A fogyasztók még csak most élik meg azt, amit a vendéglátóipari szakértők már évekkel ezelőtt megjósoltak. A denveri székhelyű Quiznos a leggyorsabban fejlődő szendvics-lánccá nőtte ki magát az USA-ban, melynél csak a Subway nagyobb. Amint a szendvicspiac forgalma elérte az egymilliárd dollárt, a Subway kapott az alkalmon és elindította hódító útjukra saját márkás tósztjait és szendvicseit, írja az MSNBC.
Egyes elemzők szerint a Subway és Quiznos rivalizálása kicsit szokatlan versenyhelyzetet teremtett. Ugyanúgy, mint a McDonald's vagy a Burger King, az említett két cég is azonos piacért száll harcba, ám a szendvics-láncok nemcsak egymás elől csábítják el a kuncsaftokat, de a hamburger-óriások potenciális vásárlóit is elszippantják.
Habár a milfordi székhelyű, 1965-ben alapított Subway 18 ezer étteremmel rendelkezik észak-amerikában, éves forgalma meghaladja a 6,3 milliárd dollárt, a piac azonban még mindig fejlődőképes. A Quiznos új vásárlókat csábít a szendvicsfogyasztók táborába, mely hosszú távon a Subway érdeke is. Az 1981-ben alapított Quiznos jelenleg 3500 étteremmel üzemel az USÁ-ban, forgalma eléri az 1,3 milliárd dollárt.
Egy felmérés szerint sokan azért térnek be a szendvicsbárakba, mert nem akarnak nehéz hamburgereket enni munka- vagy napközben. Ezt természetesen mindkét szendvicsguru kihasználja, reklámjaikban erre hivatkoznak, a Subway évente több mint százmillió dollár értékben vásárol reklámokat. A szendvics szegmens robbanása azon alapszik, hogy az étrendjükre kényes fogyasztók jobbnak tartják az angol kártyabolond lordról elnevezett étkeket, mint a sült csirkét vagy a hamburgert, állítják szakértők.
A hirdetésen túl, a Quiznos és a Subway is nagyon eltérő üzleti modellt választott a fejlődéshez. A Subway 82 országban több, mint 23 ezer franchise-rendszerben működtetett étterem felett rendelkezik. A negyvenedik évét taposó Subway franchise olcsón, kevés alkalmazottal is hatékonynak bizonyult.
A Quiznos ezzel szemben a Subwaynál picivel drágább szendvicseit jóval nagyobb helyiségekben értékesíti. Közel négyezer éttermükben jobb minőségű, az egyéb étteremláncoknál jóval olcsóbb ételekkel alapozzák meg a társaság hírnevét. A vállalat 2002 és 2004 között megduplázta éttermeinek számát, ez 45 százalékos éves növekedést jelentett, mely 48 százalékos értékesítési többlettel párosult.
Menedzsment Fórum
Subway-Quiznos szendvicspárbaj dúl az USA-ban
Az USA-ban a legnagyobb szendvics-hálózat, a hazánkban tavaly megjelent Subway babérjaira tör a Quiznos-lánc.