3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az USA-ban a legnagyobb szendvics-hálózat, a hazánkban tavaly megjelent Subway babérjaira tör a Quiznos-lánc.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A fogyasztók még csak most élik meg azt, amit a vendéglátóipari szakértők már évekkel ezelőtt megjósoltak. A denveri székhelyű Quiznos a leggyorsabban fejlődő szendvics-lánccá nőtte ki magát az USA-ban, melynél csak a Subway nagyobb. Amint a szendvicspiac forgalma elérte az egymilliárd dollárt, a Subway kapott az alkalmon és elindította hódító útjukra saját márkás tósztjait és szendvicseit, írja az MSNBC.

Egyes elemzők szerint a Subway és Quiznos rivalizálása kicsit szokatlan versenyhelyzetet teremtett. Ugyanúgy, mint a McDonald's vagy a Burger King, az említett két cég is azonos piacért száll harcba, ám a szendvics-láncok nemcsak egymás elől csábítják el a kuncsaftokat, de a hamburger-óriások potenciális vásárlóit is elszippantják.

Habár a milfordi székhelyű, 1965-ben alapított Subway 18 ezer étteremmel rendelkezik észak-amerikában, éves forgalma meghaladja a 6,3 milliárd dollárt, a piac azonban még mindig fejlődőképes. A Quiznos új vásárlókat csábít a szendvicsfogyasztók táborába, mely hosszú távon a Subway érdeke is. Az 1981-ben alapított Quiznos jelenleg 3500 étteremmel üzemel az USÁ-ban, forgalma eléri az 1,3 milliárd dollárt.

Egy felmérés szerint sokan azért térnek be a szendvicsbárakba, mert nem akarnak nehéz hamburgereket enni munka- vagy napközben. Ezt természetesen mindkét szendvicsguru kihasználja, reklámjaikban erre hivatkoznak, a Subway évente több mint százmillió dollár értékben vásárol reklámokat. A szendvics szegmens robbanása azon alapszik, hogy az étrendjükre kényes fogyasztók jobbnak tartják az angol kártyabolond lordról elnevezett étkeket, mint a sült csirkét vagy a hamburgert, állítják szakértők.

A hirdetésen túl, a Quiznos és a Subway is nagyon eltérő üzleti modellt választott a fejlődéshez. A Subway 82 országban több, mint 23 ezer franchise-rendszerben működtetett étterem felett rendelkezik. A negyvenedik évét taposó Subway franchise olcsón, kevés alkalmazottal is hatékonynak bizonyult.

A Quiznos ezzel szemben a Subwaynál picivel drágább szendvicseit jóval nagyobb helyiségekben értékesíti. Közel négyezer éttermükben jobb minőségű, az egyéb étteremláncoknál jóval olcsóbb ételekkel alapozzák meg a társaság hírnevét. A vállalat 2002 és 2004 között megduplázta éttermeinek számát, ez 45 százalékos éves növekedést jelentett, mely 48 százalékos értékesítési többlettel párosult.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!